söndag 14 oktober 2018

Familjen lämnade mig

Här är det söndag morron och jätte tyst och tomt..ligger ensam i en stor säng och ingen brevid och inga barnröster i vardagsrummet. Tom känsla i kroppen och tystnaden känns så konstig efter dessa dagar vi fick njuta av vår familjesemester och roliga dagar tillsammans.

Nu har dom lämnat mig ....jag vinkade av dom igår på LAX international , kramar och pussar och en önskan om en trevlig flygresa hem. Mikko ringde just att dom kommit hem lyckligt och väl eftet en lång flygresa.

Jag bestämde att åka PCH1 (Pasific Coast Highway ) ner till Dana Point efter jag lämnat dom på flygfältet. Det tar längre och köra den än freewayen men hade ingen brådska någonstans...jag har semester.Så då jag körde längs med kusten så stannade jag en stund vid Redondo beach, strövade runt i några affärer åkte vidare utan någon brådska.

Då jag kom tillbaka hem så skulle jag ladda min laptop då jag märkte att jag inte hade någon laddare....sökte och sökte men utan resultat.Då slog det mig att den kabeln hamnade säkert med till Finland och så var det kidzen hade packat ner också den. Dom har blivit bra lärda att man skall packa med sig allt....men nu blev det lite tokigt.

Åkte till några affärer igår och sökte en kabel till min Lenovo...men jätte svårt att hitta till just denna modell.Tur att min telefon fungerar och jag kan ladda den. Tycker om att fixa,trixa och ha fina foton på min  blogg ....men nu får ni nöja er med att jag direkt tar dom från telefonen.Jag brukar faktiskt göra mycket jobb innan jag publicerar ett inlägg.

Som sagt det var en intensiv vecka då min familj var här...mycket program varje dag fråm morgon till sena kväll. Jag förstår Mikko då dom var så kort tid så ville han se och göra saker plus han är den som har jätte svårt att ta det lugnt.Han kan absolut inte sätta sig ner och läsa en bok i lugn och ro som jag igen gillar. 

Förstås är det ju helt annorlunda då jag är här en månad så har j ag tid med att åka  runt men också tid för lugna härliga dagar brevid polen. Som jag berättat förut så kan jag en hel dag ligga vid poolen och njuta av värmen , läsa och simma.

Så fast jag nu tycker att tomheten och tystnaden inte känns så rolig då dom åkt hem så skall jag nu sista vecka semestra efter mitt program och det är att lata och njuta av att inte göra något vid poolen med det turkosa vattnet.

Därför tycker jag det är så bra att vå familj är överens att semestra så här....ensam , på tumis och alla tillsammans.

 För man semestrar helt olika om man är på tumis för då brukar vi ströva runt och se oss omkring och satsa på att njuta av god mat...då vi är hela familjen så blir det mycket sådant som kidzen gillar att göra plus att det blir snabbmat sen då jag är ensam så blir det att gå runt eller sätta mig ner på olika fina platser och njuta av havet och fina solnedgångar , älskar att shoppa och sen poolen och böcker.

Jag själv har fått ut allt vad jag har velat ha under min tid här...lite på en vecka får jag ännu njuta av California life ...hoppas också familjen njöt av tiden här fast dom inte hann vara så länge och Jaromir och Michelle började längta hem till sina kompisar. Blev så full i skratt då Jaromir sa...kanske inte kompisarna känner igen han då han varit så länge borta.

Nu skall jag packa min solbag  och gå till poolen.




Hej då min family och trygg flygresa.






 På ett dygn från sommar till höst.






2 kommentarer:

  1. Vad menar du med "tumis"? Vad betyder det? :)

    SvaraRadera
  2. Det är en sk förkortning/slang av tvåman 😁

    SvaraRadera