onsdag 31 oktober 2018

Tung start

 Jag vet inte ens om om jag ens borde skriva dessa ord här på bloggen efter 5 veckers semester....men jag gör det i alla fall. Dessa ord är ...."jag är trött".
Nu är det väl många som skrapar sig i huvudet och funderar att det kan väl inte va sant du har ju just kommit hem från dina lata dagar i Kalifornien.

Ja det är sant  ...har latat och njutit hela min semester men vet inte sen om det börjar märkas i kroppen att den verkligen är i behov av ännu mera vila...tror min kropp börjar ge signaler att den börjar bli trött med ett  tempo som att sköta min pappa, hålla i trådarna hemma och en hektisk arbetsvecka där jag sover korta snuttar i olika etapper, mörkret och kylan....och sen ännu på allt detta så  är jag så otroligt jetlaggad att jag skulle villa dra täcket över huvudet och bara  sova.

Det har verkligen varit en tung start på min arbetsvecka...har direkt som jag har en liten paus hoppat i sängen och somnat....somnar till och med så otrolig djupt på mina 1/2 timmes matpauser....när jag kommer hem från Usa så är det ofta efter tre tiden på dagen som jag skulle kunna ta min natt sömn....innan jag kom på jobb så hade jag fyra dagar ledigt och somnande ofta kl 14 och vaknade på kvällen runt kl19. Rytmen helt out of control.

Hur är det med er andra som reser till ställen där tids skillnaden är stor ...brukar ni ha jobbig jetlag??

Sen allt omkring oss tar för tillfället också mycket och suger våra krafter ....Mikkos mamma har ju varit ett tag alvarligt sjuk och man kan nästan böra säga att slutet är nära ...i  vår vänskaps krets är det också en som snart har sitt lidande över plus att några kära  vänner redan lämnat oss detta år. Tungt tungt skall ni veta.

När man ser allt detta omkring sig så nära så blir man ännu mera medveten om att det är nu man skall göra allt det roliga man vill ha gjort...det kan vara över snabbare än vi vet och då är det för sent.



Härligt att vi i alla fall fick uppleva ett vackert bröllop då vi var i Kalifornien som visar att det också finns glädje stunder i all sorg.

Idag  är det en av mina favoritdagar  Halloween som vi i fjol firade i Usa med att gå runt med min kompisar och kidzen på trick or treat....i år är jag som sagt på jobb men då jag kommer hem blir det Halloween party för kidzen och deras vänner. Har redan börjat förbereda festen hemma så jag pyntade innan jag kom på jobb.

Happy Halloween till er alla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar