torsdag 10 januari 2019

Blinier...så gott.


Många matälskaren har säkert märkt att Blini veckorna har börjat på många ställen så och här på Viking Grace...nu serveras det Blinier uppe i Oscar ala Carte.

Min arbetskompis Laila frågade igår om jag ville komma med upp och äta då jag hade arbetsdagen över och jag var snabb och tacka ja. Finns inget bättre än att få gotta sig med god mat och då arbetsdagen är slut så är det så roligt att få sätta sig ner i ala carten och gotta och frossa i sig en massa god saker.



Jag åt räkor med två olika majonäser till förrätt , sen tog jag Blinier till huvudrätt och eftärrätt var ett fat med sk " konditorns godsaker" och det var sååå gott. En massa små härliga plock att gotta sig med.



Igen en gång kan jag säga att visst är jag lycklig lottad som mitt på en vardag kan unna mig att få sätta mig ner i Oscar ala carten, äta gott i sällskap med en trevlig arbetskompis där vår diskussion är baserad på ...RESOR.



Härligt att höra hennes planer för detta år och hon är lika intresserad av mina/familjens reseplaner för detta år. Roligt med dessa vänner som förstår att resande verkligen är en passion som man brinner för till 100%.



Det var helt passliga portioner som jag beställde ....man blev helt passligt mätt utan att få den känslan att man håller på att spricka. Oj vad det var en trevlig kväll....alltid roligt med lite annat i denna arbetsvardag ...i och med att jag inte slipper någon annanstans denna veckan jag är på jobb så är det roligt att ibland hitta på något roligt mellan varven.

Så om ni kommer på kryssning med Grace så rekomenderar jag verkligen Blinier uppe i Oscar ala Carten.


Detta inlägg är inget samarbete med Viking Line

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar