lördag 12 januari 2019

Nystädat " hem" och goa cremedofter

Det finns inget skönare än att ny bastad få krypa ner i rena lakan och en hytt som doftar så rent och fräscht.




Vi har idag fått storstäda våra egna hytter som betyder att vi tvättar allt från tak till golv och byter ALLA sängkläder ...madrassfrotte´, bäddmadrass, täcke , dynor och bäddar upp med rent. Därför bestämde jag mig för en bastukväll för då svettas man ut alt skit och får skrubba upp sig ordentligt.

Efter det smörja in sig med en go doftande bodylotion, fotcreme , handcreme och sen ännu cremer som är passande för ansikte.....älskar alla möjliga go doftande cremer.
Jag smörjar in mig alla kvällar med bodylotion och ansiktscremer...kan inte gå och lägga mig utan att jag får smörja in ansiktet med en bra nattcreme och likaså då jag börjar dagen så använder jag alltid dagcreme.

Då jag reser så solar jag aldrig utan solcreme med hög skyddsfaktor.






Nu  har jag en sådan lördagskänsla att jag skulle ha lust att ligga och se på någon bra film och sova länge länge i morron bitti men tyvärr så ringer klockan 5.20 och det är dags att ta på sig arbetskläderna....men två dagar kvar och sen blir det ledig vecka.

Visst vaknar jag tidigt hemma också då jag väcker och kör kidzen till skolan men efter det kan jag fast krypa ner i sängen igen eller lägga mig och se på en film om jag så vill. Visst har jag alltid att göra hemma men det är enligt mitt schema och tidtabell som jag kan göra hemsysslorna. Längtar till min ledig vecka.

Märker att julen är bakom för ju närmare våren vi kommer desto mera blir jag inspirerad att inreda hemma och det märks också på sidorna var jag googlar....inrednig , tips , ideer och ofta till våren blir jag sugen på att flytta till ett nytt , fint ,  modernt hem ....men det går hastigt om då jag öppnar mina resesidor.

Jag kan inte få allt och  jag måste prioriterna så jag väljer  hellre att resa  runt i världen än att bo i en ny, fin lägenhet som suger hela lönen.







Köper alltid magneter då jag är ut och reser och dom får pryda väggen i min hytt då jag är på jobb. Mikko köper också magneter från varje land vi besöker och dom har vi hemma på kylskåpsdörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar