fredag 25 januari 2019

En dag av magi

 Kallt men så otroligt fint .....stod ute på deck en stund idag och drog djupa andetag av friskluft och bara njöt.



Ni kommer säkert  ALLA vintrar få höra att jag inte gillar vintern och ALDRIG kommer bli en vinter människa.....men att stå och se på detta är det mest rogivande för kroppen som naturen kan ge.



Har alltid tyckt om att se vad naturen har att bjuda på för vackert men jag måste säga att det nog är på äldre dar man faktiskt förstår att njuta av det.



Då jag var ung så rörde vi ungdomar oss mycket på sjön och for på en massa "skäridanser"  ( dans i skärgården )  och var ut och åka båt till en massa ställen men jag måste erkänna att på den tiden hann man nog inte njuta av den superfina skärgåren och inte tror jag heller att man på den tiden  såg en ända solnedgång......man hade antagligen slocknat innan solen gick ner.





Men som sagt nu kan jag sitta hur länge som helst och se på naturens fenomen. Gillar att fånga alla dessa moment , färger och texturer i naturen....så egentligen har det nog sin charm dessa 4 årstiderna som vi får uppleva och just så här då jag jobbar på sjön så är det så fint och se hur naturen ser ut när det är olika årstider.

       

                      Nu får ni njuta av denna magi som jag förevigade idag.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar