tisdag 29 januari 2019

Mixad till max

 Så är det dags igen att få njuta av min lediga veckan ....satt och tänkte idag att det känns nog lite som jag skulle ha deltids pension då jag får vara så mycket ledig. Varannan vecka ledig från jobb är nog inte fy skam det skall ni veta och sen då kidzen flyttar så kommer jag ju ha så otroligt mycket egen tid.

Ligger under palmen och kollar på världskartan.


Ni som följer min blogg vet att min  vardag rätt så hektisk då det är mycket som skall klaffa och rulla på då man ännu har barn i skolåldern.....men men jag hittar nog mina små knep som jag får egen tid och kan njuta av.  Som igår då jag kom från jobb och hade packat upp allt så fixade jag kvällsbiten åt kidzen , satt och prata med Mikko hur veckan hade gått ..... sen då det var läggdags för gänget så knäppte jag på bastun för att tvätta av mig arbetsveckans damm och skit.

Missförstå mig inte.....jag duschar nog skiten bort varje dag då jag är på jobb men det känns så otroligt skönt då man kommit hem och få sätta sig i en varm bastu med björkdoft i bastu vattnet och känslan då jag vet att jag är en vecka ledig.

Köper alltid blommor hem på min lediga vecka och nu blev det ljus lila tulpaner som jag prydde med grankvistar i plast.



Saknar också då jag är på jobb alla mina tända ljus ....så det har blivit en tradition då jag kommer hem så vill jag ha en massa ljus både inne och på balkongen....ger en så otrolig skön känsla att få sitta och njuta i ljus skenet. I mitt hem nr 2 så har jag alltid batteriljus på så jag får ljuskänslan som jag saknar. Har alltid tyckt om att bränna ljus.


Satt fast hur länge i natt och njöt av bastu och mellan varven for jag en stund ut och sitta på balkongen för att friska upp mig och se på det fina vinterlandskapet. Gillar inte kyla men visst är det fint med en ordentlig vinter istället för regn och slask.




Mysigt att sitta på balkongen och svalka av sig efter bastun..detta är ett plus med inglasad balkong som blir som ett extra rum som man också kan använda på vintern då det inte snöar in.


Som jag  skrev i ett tidigare inlägg att jag tro inte mina barn hinner sakna mig så mycket fast jag är på jobb en vecka eller tar min egen tid med att resa.....idag har jag knappast sett skymten av dom. Först hade dom skola och sen hastigt hem med några kompisar för att äta och så hörde man ...hej då ...ja då skulle dom och klättra. I morron skall dom på sk torrträning med simskolan  och på torsdag och söndag så simmar dom...full fart i vardagen. 

I morron har Mikko ledig dag så ikväll skall vi ha bastu kväll , någon bra film och så skall jag köpa mig en godispåse....Michelle och Jaromir  får snällt gå och lägga sig i tid då dom har skoldag.



I morron så kör jag kidzen till skola , Mikko och jag skall gå ut och äta lunch ( tumistid) och på eftermiddagen skall jag köra papsen till fotvård.

På fredag så skall vi ha filmkväll med kidzen , det har liksom blivit en tradition så här höst och vintertid att vi brukar se på film till veckoslutet och då får J och M välja vilken film dom vill se. Sen blir det godispåsar och chips .....det ser vi alla fram emot.



Sen har Mikko planerat att vi hela familyn skall fara och bowla på lördag. Dom brukar vara mycket och bowla med kidzen då jag jobbar...kan bli riktigt kul ( har bowlat 1ggr) ....så med andra ord ....det blir familytime till 100%.

Som ni säkert märker så skall jag inte denna vecka på någon resa ( ensam ) och lämna familjen men jag skall faktiskt boka  en resa denna vecka om det dyker upp något pangpris och då åker vi hela familyn . Kommer ha god tid och söka resor då jag inte gillar att vara ute då det är vinter och kallt....föredrar hellre soffmys och tända ljus.











 Fyndade förra lediga veckan dessa vita konstgjorda julstjärnor då dom sålde bort alla julprylar...gillar 70% julrea.Dekorerade också här med grankvistar i plast.  Mikko behöver inte tänka på att vattna blommorna den veckan jag är borta.

Lycka i vår vardag är att den är mixad till max.....ensam , tumistid och familje tid....det gör en så otroligt bra balans i vårt liv och vi känner oss superlyckliga av ha möjlighet att ha det så här och av  allt roligt vi får vara med om.

Som ni ser så blir det en varierande vecka jag har att vänta med mycket roligt program. Man måste göra det bästa av vardagen så får man aldrig tråkigt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar