tisdag 13 december 2016

Från Las Vegas hem till operationsbordet.

Som sagt så gick det till då vi anlände hem.....föra bagagen hem kolla att jag har allt med mig i den andra väskan och sen styra nosen till T-sjukhuset på operation.
Nu var det ingen dramatisk,större operation utan fick äntligen mitt andra ben opererat för åderbrock.
Detta datum var redan bestämt i augusti då jag var med mitt högra ben på operation så därför ville jag inte byta datumet och igen få vänta flera månader.
Men nog var det lite så där i flykten att stiga av Amorella på morronen ,sen hem och sen på operation....men en fördel ..jag hann inte bli nervös.

Jag visste ju denna gång vad ingreppet gick ut på och själva bedövningen är värst....fy fan vad det tog sjukt ..trodde dom aldrig skulle sluta med att sticka in nålar i benet.När dom väl hade bedövat benet så skulle dom börja bränna med laser inne i benet och då hade hon ju gett för liten bedövningsdos uppe på låret så det brände ju som fan....nå inte nog med det så var det bara att få mera bedövningsmedel insprutat i benet. 

Men slutet gott allting gott...nu sitter jag här hemma med ett värkande ben,en lång svart strumpa mot en kort svart strumpa och som sagt "musen " mellan benen ...ja musen och musen ni får tolka det hur ni vill men jag bloggar..hehe!!Men härligt att äntligen få benen i skick...känner mig som en ny människa och tänk vad härligt på jobbet att inte ha ben/fötter som värker eller då vi reser att man kan gå runt utan att det börjar värka.Jippiii  vad jag är glad.

Nu kommer jag vara sjukledigt så nu har jag tid att blogga om min resa ,har fina foton med massvis av juldekorationer som jag fotade....bara och hänga med här på bloggen.
Skall också lägga in i något skede foton på mina julpynt här hemma och visa några mysiga julpynt jag köpte i Usa åt mig...skulle ju ha funnits hur mycket mysiga julpynt som helst där ...men tyvärr får man bara ta 20 kg på Norwegian.

Nu har jag tid att njuta och i lugn och ro vänta på julafton.Julklapparna köpta och allt färdigt pyntat och så har jag ju mer än väl tid att sitta och googla på en ny Vegas resa för dit vill jag igen!!Är nån på hugget att se Vegas så bara att hänga med.Mikko tyckte att han har Vegas kvoten mättad nu för en tid framåt....men siddu det har inte jag !!!





Svarta strumpor i olika längder och " musen " mellan benen ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar