tisdag 27 december 2016

Julaftons morgon.

Vi hoppar tillbaka lite i tiden...julaftonsmorgon.Efter att tårtor och skinkan blivit klar så var det dags att börja förbereda julaftons morgonens frukost....vi har till tradition att alla vara samlade och sitta och äta tomtegröt med socker och kanel.Nam!!

Så medan resten av gänget ännu sov så började jag fixa gröten som skulle koka nästan en timme....och dukade färdigt bordet.Tycker det är så mysigt att sitta och äta till ett fint uppdukat bord...längtar redan till nyårsafton då jag får fixa en fin nyårs dukning.
Som ni märker så sov jag inte mycket natten före julafton....men en liten tupplur tog jag mig innan det var dags att ta ut skinkan från ugnen.Men klarar mig med lite sömn...tar igen det sen i något skede och sover superlänge!!

När det var dags att börja äta gröt så kom A förbi och önskade go jul så hon åt gröt med oss och var en stund innan hon fortsatte färden för hon skulle inte fira julen med oss...sa nog att hon kunde bli men hon hade egna planer.Min far hade egna planer och min mor hade egna planer så vi firade bara vår lilla familj  julen här hemma.Det är så skönt och mysigt att få  fira  hemma utan en massa måsten att rusa från plats A till plats B och sen till plats C osv...jag lider med dom som firar julen på ett sådant sätt som dom egentligen inte själv vill utan är lite illa tungna att fira....men men vi är ju vuxna människor och borde kunna säga ifrån hur vi vill fira....nä höö ni skulle  resorna vara billiga runt juletider så skulle jag fast kunna sitta på en öde ö och plaska med tårna i det turkosa vattnet på julafton.

Här kommer en liten samling foton av vår mysiga grötmorron!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar