tisdag 6 december 2016

Trött men lycklig i Vegas!!!

God morron säger jag härifrån Vegas.Här har vi varit vakna sen fyra i morse och är hur pigga som helst.Nu passar det bra att sitta och blogga innan frukosten öppnar.
Vi har bestämt att vi skall gå och äta frukost på ett av mina favorit hotell Wynn (har aldrig varit in där) så det skall bli spännande.

Men om vi nu börjar  från börja så ni hänger med...många funderar säkert att  "ohho är hon där igen".Jepp här är jag igen ...denna resa bokade jag nästan direkt då jag kom hem förra gången härifrån i februari för då visste jag att jag vill tillbaka och se JLo vegas show.Så nu är jag här igen och har planer att snart komma tillbaka och se Backstreetboys Vegas show!!

Flygresan gick bra, inga kraftiga turbulenser i luften,inga långa köer i incheckningen,ingen lång kö i immigration så det faktiskt löpte smidigt.Då vi kom till Vegas for vi direkt och söka bilen som vi hyrt färdigt hemma.
Rekomenderar för dom som skall hit att hyr gärna färdigt bilen innan ni kommer så går det mycket smidigare.Bussen tar er direkt till biluthyrningen och där är alla biluthyringsfirmor under samma tak ...smidigt.

Man klarar sig bra utan bil här för  man kan åka buss eller ett tåg som kör längs med Stripen och stannar vid olika hotell .Kan köpa engånsbiljett/dagsbiljett,veckobiljett.Jag hade planerat  att inte ha hyrbil denna gång men Mikko sa att han vill hyra.
Visst är det behändigt och ha bil så slipper man lite mera och röra sig och se annat än bara Stripen.
Vi har planer att någon dag åka ut till Hooverdam,mera om det i ett annat inlägg.

Väl framme så var vi nog rätt så trötta efter en flyresa på ca 10 tim 45 min.Så det blev en Bic mac meal från Mc Donalds och sen hotellet.Men måste nog säga att direkt flyg är nog så mycket skönare än att ha en massa flygbyten på resan.

Mikko och Ankku redo för boarding

Mega julpynt över allt.

På detta hotell bor vi denna gång.

I nästa inlägg skall jag berätta om hotellet vi bor på.