torsdag 11 maj 2017

Bjuder på Playoff från Honda center.

Ännu har jag lite svårt att hitta rytmen...somnade igår tidigt och vaknade ca2.30 i natt och hur pigg som helst....det heter ju att man skall ta till vara dygnets alla timmar .Kl är bara 7 och jag tycker att jag redan hunnit med hur mycket som helst.

Det är ju ishockey lite här och där (Stanleycup i Usa och sen VM i europa) så det passar bra med ett ishockey inlägg här på bloggen också.

Många som läst min blogg en längre tid har märkt att vi gillar att se på NHL games då vi brukar vara i Usa och nu fick jag igen en dröm uppfylld då jag var dit i april ....hade möjlighet att se 2 Playoff games i Honda center med Anaheim Ducks vs Edmonton Oilers.

Det var allt lite öppet innan jag åkte om jag skulle ha möjlighet att se Playoff....men så meddelade min en vän att hon skulle på arbetsresa till Hawaii och inte kunde åka och se på Playoff så vi gjorde en deal.Jag köpte hennes två biljetter och åkte upp med hennes pappa och såg två spel och hon behövde inte lämna sina biljetter och ligga i lådan...två flugor i en smäll!!

Skall lite i ord och en massa foton försöka få fram stämningen på ett  NHLgames där man vill att hemma laget skall vinna.Redan då man kommer dit så är ju stämningen på top utanför hallen,en massa fans som är på toppen humör och ser framemot en bra match.

Många brukar träffas före matchen på nån restaurang ta sig en matbit och nån öl....vi  bestämde med våra ishockeyvänner att nästa gång vi  åker till Kalifornien och ser på Ducks så skall vi alla först gå ut och äta middag på en härlig restaurang (Tyskt tema) nära Honda center och ladda upp inför matchen.Ser redan fram emot det...har just kommit hem från Kalifornien och längtar så mycket tillbaka redan.

Inne i arenan var där ca 17200 som var och se på ishockey....ni kan tro att där var stämningen på top.Fick en Ducks tshirt som dom alltid delar ut /handduk som dom delar ut då det är playoff....dom har på ALLA bänkar placerat en liten handduk åt alla....inget litet projekt och rada ut handdukar i hela arenan.
Har ju set en massa spel förut men måste nog säga att Playoff var nog ett strå vassare....stämningen var nog så laddad inne i arenan och denna volym då Ducks sköt mål...alltså wow!!
Tyvärr förlorade Ducks båda hemma spelen men det var värt allt att få ta del i två Playoff games.Igen lite saker gjorda på min Bucketlist...men mycket ännu jag vill göra.

Nu kommer det massor med foton så hoppas ni orkar skrolla igenom hela detta inlägg.



Det fanns mycket av  Selännefans fast han inte spelar mera














Mycket orange färg i hallen :)


Jätte fint innan spelet började massor med lampor )



Massor med oranga handdukar som viftar i luften




En av mina kompisar.....  hon är verkligen en Ducksfan :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar