söndag 28 maj 2017

Ruissalos trollskogar.

 Det har varit en vecka fylld av roliga saker och jag tycker ju verkligen om att vara ute då vädret är så här varmt och skönt....vintertid får man nog sparka mig i arslet för att jag skall gå ut...hatar vintern så otroligt.Därför planerar vi redan långt fram så att vi kan fly vintern i Finland och komma tillbaka i april/maj  och spendera somrarna här.






Detta är nog så fin tid här då allt blommar och grönskar...älskar den klara ljusgröna färgen i naturen så här på våren....och den ljuvliga doften av alla olika blommor som blommar...njuter verkligen.




Vi har varit mycket ute nu på min ledighet  och hela tiden upptäcker vi nya ställen och stigar som vi snusar oss fram på.Vi var här om dan hela familyn ut åkande till Ruissalo och besökte ett fågeltorn där och gick och strosa omkring på olika stigar i den härlig trollskogen .Det var bara att låta fantasin flöda och fantisera var trollen lurade.Ja det var så otroligt fint...denna sommar kommer vi vara mycket i Åbo.

Som sagt det skulle finnas hur mycket som helst att göra i stugan ...men nej tack ....det arbetslägret får vara nu tills jag/vi hittar den rätta gnistan för nu njuter vi så av att inte behöva packa en hel hög med kassar som skall släpas till bilen,båten ,stugan och sen samma process tillbaka efter ett par dar....nu snusar vi hellre runt här i Åbo och upptäcker massor med härliga fina platser och saker man kan göra här på sommaren.Så om det finns nån av mina vänner som skulle villa låna vår sommarstuga  något veckoslut eller nån vecka i sommar så bara säg till.

Nuförtiden vill ju nog dom flesta ha en stuga med bekvämligheter så också jag... skulle verkligen villa ha en sådan suga som man skulle slippa fram med bil....men vår stuga är ute på en holm och som sagt inga bekvämligheter.Först var det ju så mysigt att sitta i skenet av ljus och värma diskvatten och diska,släpa allt dricksvatten,vänta på regn för att få bastuvatten ....men nu efter ca 30 års erfarenhet av det så räckert det...hyr fast hellre nån vecka från vår union en stuga med bekvämligheter och dit jag kan åka med bil och där jag kan koppla av och njuta av inga måsten och läsa hur många böcker jag vill utan att ha dåligt samvete att hälften av allt blev ogjort då man kommer hem tillbaka efter stugveckolslutet från sin egen stuga.Många känner säkert igen sig.

Varför onödigt göra sitt liv stressigt när man kan välja en lättare och bekvämare väg och må så mycket bättre att kunna koppla av och njuta.Jag själv mår  mycket bättre då jag lärt mig lyssna på min kropp och göra sådana saker den mår bra av.










Denna vecka hann vi inte åka vattenbussen ...vi hade det lite på vårt program men tar det nästa gång jag kommer på ledigt.Sen skall vi faktiskt nästa vecka göra en sak som vi länge har planerat....men som tog fart på allvar i höstas...och som Mikko verkligen puschat på för att det skall bli av.Titta in i morron på bloggen så får ni veta vad som är på gång.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar