måndag 29 maj 2017

Vad har vi nu för planer??

Nu skall jag då berätta vad vi smider för planer ...vi har hela tiden en massa roliga saker på gång.....vi har nog så otroligt mycket saker på vår bucketlist som vi vill göra och hoppas kunna förverkliga.

Nu har vi då ett nytt projekt på gång....vi skall börja gå på danskurs kombinerat med lavatanssit.Skall förklara lite mera ingående....en bit därifrån vi bor så finns Littois stranden ..den sjö där dom gjorde vattnet klart och  som det pratades mycket om i nyheterna).
Där har dom en så supermysig  dansbana i skogsdungan brevid sjön  och dit skall vi nästa torsdag på dans/lavatanssit.



Mikko har hela tiden pratat om att han vill lära sig dansa och jag själv har alltid tyckt om att dansa så jag har inget emot att gå dit och dansa.Det ända är att jag inte gillar finsk dansmusik ...men det får duga.Dom ordnar hela sommaren dans där på torsdagkvällar så vi skall försöka komma oss iväg dom torsdagar jag är hemma på ledigt.

Det är så mycket lättare nu då man kan lämna kidzen hemma för nån timme och kunna göra något roligt på två man utan att man måste fixa barnvakt flera veckor före.Detta är en rolig hobby som man också på vintern kan hålla på med....ta bilen och fast åka till Nådendalsbad ...dansa några timmar och sen köra hem.Inte nog med att det är roligt att dansa... sen får man ju också mortion av att dansa.

Om allt går enligt planerna så på torsdag  kommer  vi att åka dit kl18 och då har dom en och en halvtimmes danskurs före dansen  som börjar 19.30 så för samma pris får vi  danskurs+ danskväll.Dom har olika temadanser varje torsdag.



Verkar fel klockslag...borde vara 19.30-23


Ser verkligen framemot detta och hoppas verkligen det skulle råka bli en  vacker,ljummen sommarkväll.....riktigt sådan härlig stämning med björkdoft,levande musik och en massa glada människor som dansar och har roligt.

Vi har planer att ta farsgubben med...han har alltid tyckt jätte mycket om att dansa men nu då benen har blivit så dåliga så tror jag han inte kan ta många danssteg mera....men redan att få komma ut och träffa nya människor och höra på musik kommer att göra riktigt gott för honom.

Hoppas arbetsveckan går fort så jag får vara hem och dansa med min danskavaljer!!


Ni som gillar musik och dans.....nu är det bara att söka fram dansskorna och hänga med på lavatanssi vid Littois stranden.


För rökare har dom en söt lite rökruta bland björkarna









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar