fredag 26 maj 2017

Dröm och verklighet.

Medan nu pennan går het och en massa underteckningar hit och dit så kanske man skulle ta och skriva under papper till denna också och åka runt i skärgården i sommar..haha!!Skulle man tex vinna en sådan båt så skulle man ju aldrig kunna åka nånstans med den ...det ända man skulle ha råd med är att pissa i tanken!!








Vi gick längs Aura å  och njöt av solen och värmen.... bäst att vara ute och tanka sol och värme så jag sen igen klarar en lång och mörk höst och vinter.
När vi strosade omkring så råkade vi gå förbi denna lyxyacht och stod en  stund där och drömde oss bort...som jag skrivit förut ...det kostar inget att drömma och ibland är det jäkligt roligt och drömma sig bort för att sen igen komma ut från drömbubblan till den trygga vanliga vardagen.
Då vi kom tillbaka till vardagen for vi och köpa oss varsin glass och satt oss ner och pratade att nog har vi det så förbannat bra utan en sådan lyxyacht.....Mikko  förklarade att tänk hur mycket enklare vi  slipper då man inte äger någon sådan båt som vi stod brevid... utan  man hellre bokar  en resa med "lyxkryssaren"  Grace där vi har allt  under samma tak god mat,fina hytter,dans och musik,egen personal som passar upp oss under hela resan,ett stort härligt soldeck där vi kan sitta och njuta av den fina skärgården och så har vi en egen kapten som kör båten och vet ni vad mina läsaren ..jag har faktiskt överraskat min familj med att boka en "lyx" kryssning med Grace ikväll.

Det ända dom vet är att vi skall på kryssning i kväll men hyttkategorin vet dom inte...sviten blir det i alla fall inte så nu vet Mikko det då han läser detta inlägg.Älskar att överraska och fixa och ordna ...gillar göra resor tillsammans eller bara på tumis eller  ensam.
Nu har Mikko och jag jobbat mycket och inte haft tid för  en  familje lördag med mys i soffan och go mat.....så nu skall det bli så roligt för hela familyn åka ut och gotta oss och bara njuta av varandras sällskap.Inga tidtabeller och inga måsten.






Det var riktigt hälsosamt och stå och drömma och filosofera vid denna lyxyacht och se hur bra vi har det som inte äger någon sådan båt...utan hellre bokar en  kryssning och får en mysig family weekend!!

Sen har jag inget emot att åka på min lediga vecka ut och kryssa ..vi alla i vår family gillar att kryssa som ni säkert märkt och om det sen är med Grace eller  med Royals båtar i Caribien spelar ingen roll bara vi får kryssa.Tycker det är så roligt och bekvämt med kryssningar ....allt under samma tak...det passar oss perfekt.

Så ikväll blir det Grace here we come!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar