måndag 22 maj 2017

Mina tabbar för idag

Förra inlägget var mörkt och dovt av sorg och smärta....men orkat igenom denna arbetsvecka med att ha ett gäng härligt ,positiva kollegor runt mig.

Denna vecka började med att jag var på hyttsidan och vid halva veckan så jobbade jag i  Info...gillar variationer i arbetslivet och är super glad att jag får lära mig en massa nya saker.Känner redan att jag klivit ett steg framåt sen jag var senast och turade i Info.Tack alla ni som hjälper mig att bli receptionist
Roligt då jag märker att jag faktiskt lärt mig massor ..en del saker går redan på rutin...men ännu är vägen lång innan jag är fullärd och egentligen blir man det aldrig
för det kommer hela tiden nytt att lära sig och man får utvecklas.

Har skrattat så mycket på jobbet åt mina härliga kollegor....  jag sa att nästa gång jag kommer dit och turar så är det nog bäst att jag skaffar vattenfast mascara.Sen har jag själv orsakat några incidenter som jag ännu ligger och ler åt.

Nu skall ni få höra....jag är lugnt i hytten då min telefon ringer runt 18.45 och min chef frågar att om jag inte tänkt komma på jobb.....svarade lugnt att jo jag är på väg att jag börjar 19...men hör och häpna jag skulle ha börjat 18.30.Nå på en vecka med tre  olika printade scheman så lovar jag att till slut visste jag inte riktigt vilket schema som gäller.Summa sumarum så lovar jag att det gick undan att fara på jobb....tur att arbetsvägen är kort!!

Sen skrattade då vår chef gav oss rosor som hade blivit över  ...sa åt henne att det är inte alla dagar man får rosor då man försenar sig från jobbet.Tänk att det var första gången på hela min Grace karriär som jag missade med 20 min...fy skäms Lissu!!!Nå jobbade in min lilla försening på slutet av kvällen .

Sen den andra lilla roliga tabben som jag gjorde....och som alltid kommer vara  med i mitt minne är då det vid info disken står ett gäng killar som skulle ha sina nycklar och jag glatt tror dom är kvällens bänd och ringer glatt åt kryssningvärden och säger att bändet har nu kommit ...och han kände  inte alls till namnet ...och var fundersam i andra ändan av luren.
Till slut kom det då fram att dessa fyra killar inte alls var något bänd utan fyra killar som skulle jobba nere i maskinen.....alltså ni kan gissa att vi alla fick oss ett gott skratt då allt redde upp sig till slut.

Tror jag kommer att le ännu då jag somnat efter denna härliga dag....och till slut så
Gratulerar jag  Sverige till VM guldet i ishockey.Go natt!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar