fredag 22 september 2017

Comboresa

  Vet inte om detta är det rätta ordet men tycker det passar bra att prata om comboresa då man kombinerar en resa med olika platser.Som då vi brukar kryssa i Karibien så kombinerar vi ofta den resan att bli nån vecka extra i Florida och hälsa på våra vänner och se oss omkring på lite nya ställen.Vill nästa gång vi kryssar göra en comboresa och på nytt åka ner till Key West ....blev så förtjust i den platsen och för att inte tala om vårt mysiga hotell https://www.parrotkeyresort.com/.Men vi hade ju så otrolig dålig tur med vädret då vi åkte dit senast...regn från det att vi startade att köra ner dit till vi kom tillbaka till Coral Springs.Nästa gång bättre tur hoppas jag.

Men som sagt nu skall jag igen göra en sk comboresa då jag åker till Kalifornien.Surffar ju hela tiden på resor,flygpris ,hotel osv .....jag skulle nog kunna öppna en egen resebyrå snart tror jag.Då del 1 flygr hem (Mikko och kidzen) och del 2 (min dotter) kommer till LA så skall vi efter några dagar hoppa på inrikesflyget och flyga till.....ja vart tror ni ...nå såklart till min favorit stad  viva Las Vegas.Jag visste inte att Angelica skulle komma till LA då jag  bokade mitt flyg till Vegas därför kommer vi flyga med olika flygbolag men tiderna är ganska så lika.A kommer landa lite senare än mig.

Igen en gång vill jag få fram att är nån på väg att planera en Las Vegas resa så lönas det kolla hela tiden hotellpriser....jag använder mig alltid av Booking.com då jag bokar hotell....prisen kan ändras jätte mycket dag för dag.Sen det som är bra då du kan boka hotellet men kan ända tills någon vecka före resan avboka gratis ifall man skulle få förhinder.

Jag har till mål  att alltid prova ett nytt hotell då jag åker dit,sen beror det ju nog på priset också men har haft tur och hitta bra priser på olika hotell så nu har jag redan hunnit på på 5 olika hotel i Vegas....min dröm är att prova alla hotel längs med stripen.Ibland har jag gjort så att om jag varit en vecka där så har jag igen gjort en combo och bott på två olika hotell ...älskar och se och prova bo på olika hotell.Det som är nackedelelmd att bo på två olika hotel på en vecka är att du måste oftast checka ut före 11 och sen hamnar du vänta med ditt bagage för att få checka in på det andra hotellet som oftast är runt kl15....så det blir lite dötid att vänta för man vill ju inte släpa runt på sina bagage.Men det är en ide ifall man vill prova på två olika hotell då man är där.

En av mina absolut favoritstäder i Usa.


Min en kompis gjorde så en gång att dom ville verkligen prova något lyxhotell rum så dom checkade in för två nätter på någon mega fin svit och resten av veckan bodde dom på någo super billigt hotell.Det vill jag också någon gång göra.....min dröm är att kunna bo på http://www.wynnlasvegas.com/ 

Denna gång skall vi bo på ett hotell som ser ut som ett slott Excalibur,varför det just blev detta hotell denna gång var priset ...2nätter/2pers = 51 euro med utsikt över stripen ...det kallar jag till fynd.

Oh my god...cant wait!!!!!



Många undrar säkert blir jag aldrig trött på denna stad....NEJ det blir jag inte ...där finns så mycket roligt.Varför jag nu igen  kommer att åka dit är att jag skall se på Backstreetboys Vegas show.....gissa om jag har längtat och nu blir drömmen sann.Är en stor fan av BSB och har sett dom i Finland 3 ggr live.

Sen älskar jag annars bara att stöva omkring på stripen,gå in i alla fina hotell.Dom är alltid lika facinerande fast jag varit in i dom flesta redan många gånger Sen pricken på i alla härliga bruncher och Vegas buffeer.....oj vad vi skall gotta oss.Tror vi kommer och ligga och rapa och prutta på hotellrummet efter att vi laddat in en ordentlig Vegas buffe.

Jag bara säger det kära läsaren och i synnerhet ni som gillar att resa  ...prova absolut Las Vegas nångon....om det sen bara blir för en gång men så har ni sett det live hela spektaklet!!!
Detta hotell skall jag bo på denna gång






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar