måndag 25 september 2017

Jag och en finsk kändis

 Man kan också ha roligt fast jag är en hel vecka borta från min familj...då jag är ledig på Grace  så är jag ledig.Då har jag bara mig själv att tänka på och då kan jag om jag ork gå upp till Vogue och kolla på en massa olika artister och njuta av en massa bra musik. Ibland är jag lite trög att ta mig dit men om där nu råkar vara något band jag gillar så går jag nog och lyssnar.



Nu på fredag var Jonne Aaron där (fd solist i bandet Negative ) och gillar hans musik så jag for och lyssna på han och hans band.Dom sjöng  1 1/2 timme så klockan blev runt ett innan dom slutade och sen började mitt arbetspass kl 06.00.






Så det blev inte många timmars sömn men tog mig en power nap på dagen då jag hade ledigt.




På kvällen innan han for iland så blev jag en stund och pratade med honom.....ni vet ju papegojan Lissu som inte kan vara tyst en minut utan skall prata med vem som helst  och när som helst... bara jag får prata.





Vi pratade .....musik,resor osv och sen frågade jag om den traditionella selfien innan han for.Han svarade helt lugnt  att "klart vi skall ta en selfie".




Tack Jonne och hans band för en bra konsert ombord på Grace.Som jag har nämnt tidigare så är det så otrolig intressant att se på  då ett band uppträder....att allt skall klaffa för var och en så att det blir en bra helhet....denna gång följde jag  mycket med keybordisten och jäklar han var flink i fingrarna .En massa knappar att hålla reda på, tre tangentbord som han spelade på så nog skall man veta något då man står bakom sina instrument.










Synd att jag slutade i ungdomen spela piano...vem vet hur duktig jag skulle ha varit idag.Men då det blev lite svårare så sket man i allt och gav upp och slutade spela.Men det är ju aldrig för sent att börja på nytt fast man har lite år på nacken....och jag har ju redan grunden...klarar nog att spela efter noter då det är lätt till mellansvåra låtar...kanske det skulle vara dags att börja plinka på  elorgeln igen då det blir mörka ,ruskiga dagar så kan jag sitta inne och sjunga och spela.





Selfie ala jag &Jonne....jepp....erkänner för lite sömn (mina påsar under ögonen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar