onsdag 20 september 2017

Vår nya "sommarstuga"



Snart börjar det bli min tur och skriva med stora bokstäver SEMESTER på min fb sida...minns då jag i maj satt och såg på fb och hur det dök upp mera och mera statusar med orden semester/kesäloma.En massa fina foton från olika fina  ställen där folk firade sin semester (båtsemester,stugsemester,husbilssemester osv) och jag var i Åbo och firade citysommar.Men jag klagar inte det var riktigt roligt och vara i Åbo och se hur fin den staden är på sommaren.

Gillar ordspråket ..."allt har sin tid"... nu för tillfället saknar jag inte vår stuga där ledigheten är fylld av arbete....ett sk arbetsläger kan man kort och gott säga....har flera som brukar säga samma sak att dom åker till sitt arbetsläger då dom far till stugan.Nu har jag en fas i livet då jag  verkligen vill njuta av min ledighet och göra så lite som möjligt än att slava på stugan från morgon till kväll och då allt är klart är det är dags att åka hem och man är lika slut som när man började sin semester.



För ett år sen bestämde jag att min semester 2017 skall jag njuta av på hösten i Kalifornien och klick klick så började det planeras för resan som snart är här.Så därför i år har vi skjutit fram vår semester till hösten  och valt en lite annorlunda "sommarstuga"..... vi kommer att bo i en Condo (påminner lite om radhus) i Dana Point i södra Kalifornien som ligger nära beachen,har simbassäng och jazzuci som ingår... lovar att vi verkligen kommer njuta av vår semester  och vara utvilade då vi kommer hem tillbaka.
Kan rekomendera detta området om nån söker en fin och lugn plats att spendera sin semester.


Vi skall verkligen njuta  till 100%  av gemensam tid utan måsten och tidtabeller ... det kommer att bli mycket poolhäng, en massa bra böcker och mycket annat roligt och tänk vad härligt för kidzen att varje morron då dom vaknar få rusa till poolen och simma och njuta.Så vill vi att vår semester skall vara där vi har tid för varandra och göra roliga saker tillsammans och sist men inte minst få garanterad sol och värme.




Denna lägenhet har jag hyrt via Homeaway ett annat alternativ är Airbnb.Vi bodde i samma område för två år sedan då vi hela familjen var i Kalifornien.Kan bra tänka mig i framtiden att jag kommer att hyra lägenhet här i Dana Point för lite längre tid så jag slipper den finska långa trista hösten och vintern.Gillar jätte mycket detta område Niguel Beach Terrace at Strand beach i Dana Point...denna är en av mina favorit beacher då jag är i Kalifornien....men det finns nog många fler fina beacher att besöka.




Jag har förut hyrt lägenheter/stugor via Homeaway då jag varit i Danmark, Norge och  Kalifornien så nu är det fjärde gången jag hyr därifrån och får hoppas det går lika bra som alla andra gånger.


Som ni vet så drömmer jag hela tiden att få spendera lite längre tid i Kalifornien då jag åker dit och denna gång skall jag faktiskt vara nästan 5 veckor  där i solen och värmen....tror säkert ni kan gissa att jag är lycklig.Mikko och kidzen kommer att vara med mig där lite på två veckor och då dom åker hem kommer min äldsta flicka dit.



Nu börjar jag igen få en sådan känsla som alltid inför mina resor att jag snart kryper ur skinnet...längtar så otroligt till Kalifornien .

Här kommer det lite bilder på vår  "sommarstuga" där vi i år skall spendera vår semester.









Snart blir det lata semesterdagar på denna beach...kan redan höra vågornas brus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar