söndag 17 september 2017

Michelle reser bort

  Idag hade vi en citydag då det firades Åbodagarna.Såg ett vackert,höstligt Åbo.Nu börjar dom på allvar komma fram dom sprakande höstfärgerna.Visst är det vackert då det är en varm och solig höstdag ...men det är allt.Gillar nog inte annars den här mörka årstiden då man märker att det sakta men säkert börjar bli kyligt.

Dom härliga pastelliga kläderna i affärerna är borta och framme hänger dom mörka dova färgerna som ofta dominerar höstmode.Men som tur så behöver jag ännu inte packa mina sommarkläder åt sidan för snart får jag packa ner dom i bagaget och njuta av att ta på mig shorts och nån mysig t-shirt varje dag eller någon mysig tunika i somriga färger.Så mycket härligare och skönare att gå runt med sommarkläder än mörka,dova,murriga tjocka kläder.Tacka vet jag varmare klimat.

Nu skall det börja packas för en i familjen skall ut och resa.Michelle skall på lägerskola till Högsåra denna vecka så det är lite ett och annat som skall packas med.Hon tar det lugnt och inte stressar då hon vet att hennes betjänt (jag )  packar och sköter komersen.
Hoppas dom får ett trevligt läger och att dom har tur med vädret och får njuta ute i den vackra skärgården.Dom har en massa roliga evenemang under veckan som hon ser framemot.

Njut av lite foton från vårt vackra höstliga Åbo.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar