onsdag 27 september 2017

Då planeringen skiter sig totalt!!!

 Mina kära läsaren ...hur reagerar man då planerna skiter sig totalt och det inte blir som man tänkt sig.För mig känns det som någon öppnar locket till en skitbrunn och du faller så långt ner i skiten och vet inte hur du kommer upp.

Men nog kravlar man sig sakta men säkert upp därifrån på något sätt....upp i den friska luften...andas några tag och skrattar åt allt.

Idag fick jag smällen rakt i ansiktet att planeringen sket sig och nu skall jag lite ta och berätta vad som var på gång....nu har jag redan samlat mig och som sagt sitter och skrattar åt det.

Jag är en typ som älskar att överraska min familj med en massa roliga saker allt från små prylar till resor.....ibland har planerna lyckats helt som dom ska men nu på ett kort tag har två av mina överraskningar skitit sig totalt.

Minns en gång som jag verkligen fick Mikko och tappa hakan....det var farsdag och han hade fyllt år i oktober så jag tyckte han var värd en lite extra present då han ställer jätte mycket upp här hemma i vått och torrt....då jag är en vecka borta så  sköter han hela komersen  med två kidz och allt var vardagen för med sig plus att han har sitt jobb med obekväma arbetstider (busschaufför).



Jag var då på väg till Las Vegas och för han är det helt okej att jag tar mina "laddabatterietmammasemester".....men jag ville också att han skulle få en "laddabatterietpappasemester " så jag bokade också åt han flyg till Las Vegas.Printade ut biljetten,rullade in den i en tom toapapperrulle  och paketerade in den fint.På farsdagsmorgonen så väckte vi honom med tårta och presant  och då han öppnade paketet så trodde han att barnena hade gjort nån teckning åt honom och paketerat in den i rullen .....så han måste nog gnugga ögonen två gånger innan han förstod att det var resa till Usa.Älskar att se då man verkligen får sina nära och kära överraskade på ett eller annat vis.Så den övverraskiningen gick helt enligt planerna.




Men nu kommer då två överraskningar  som sket sig helt....har lite smått börja planera in en resa för Mikko och mig nästa höst bara på tumis.....googlar så gott som dagligen på några favorit resemål dit jag vill ta han och som sagt det skulle vara en överraskning  och han skulle få veta först på flygfältet vart vi är på väg... planerna framskred men så råkade jag sitta brevid Mikko och kollade  något på datan och där dyker upp  olika reklamer då man är inne och surffar på olika resesidor....och ja hur som helst så var där en bild av stället dit jag tänkte och han nyfiket sa..."jasså du har tänkt boka resa till denna fina plats".

Jag blev så sur då "Nikke Nyfiken" råkade se min överrasknings plats.
Det slutade med att jag föll ner i skithålet och blev jätte sur,besviken och arg att han råkade se min överrasknins planering.Men jag kom hastigt upp igen i friska luften och har tre andra platser som jag kan tänka mig överraska han med.Men nu skjuter vi antagligen upp vår tumis resa och gör istället nästa höst en familjeresa.....för vi har lite dåligt med barnvakter nu för tillfället.

Sen har vi då dagens fall ner i skitgropen... planeringen som sket sig men som jag nu sitter och gapskrattar åt.
Mikko skall nu på veckoslutet ett par dagar upp till Björneborg och renovera  sin lägenhet som han antagligen skall sälja och han har  mycket att stå i nu för tillfället så jag tänkte att nu vill jag verkligen överraska han. Så jag fixade med skötare åt min pappa och snusade lite runt på olika hotell i Björneborg (älskar och bo på hotell) men som tur var så hade jag inte ännu bokat något  hotell för idag fick jag reda på att pappas skötare hade sagt åt pappa att vi skulle till Börneborg och pappa hade direkt ringt till Mikko och berättat att  jag och kidzen skall till Björneborg.Mikko hade ju börja fundera för inte skulle vi med dit ....jojo sa pappa ...dom skall nog dit!!!Oh shit dit for den överraskningen och mina planer.

Hade tänkt föra pappa till Pargas på fredag,kört med kidzen upp till Björneborg och knackat på Mikkos lägenhet och sagt att här har han sina hjälpredor!!!Men dom planerna föll ihop lika snabbt som ett korthus rasar ihop....men ingen fara nu som sagt skrattar jag redan åt allt.
Man brukar ju säga "tredje gången gillt" så inte ger jag upp ännu....nu fan skall jag ännu få ihop en överraskingsresa om det sen blir i nästa år eller om fem år.

           ***I dont give up....if plane A don´t work ....the alphabets have more letters***






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar