torsdag 14 september 2017

Rocka loss med dammtrasor.

 Fast vi hade många säkerhetsövningar på liggerdagarna så hann vi också städa en massa hytter.Från att ha slingrat sig ner i spiralen så blev det att söka fram städgrejerna och börja rocka loss med dammtrasor....vi hade spotify på ...mycket roligare och städa i takt till bra musik.Det är så roligt att ha stor städning i  hytterna g från väggar till tak,byta alla sängkläder osv...det är med gott samvete man stänger hyttdörren och vet att den är super ren och fräsch.

Jobbade sen ännu en dag extra uppe i infon då vi hade liggedagar,då var det ju inte att serva kunder men där fanns en massa saker att hålla reda på och en massa utrop man skulle göra i samband med att det testades en massa saker ombord...tex vattentätadörrar,branddörrar osv.






Nu har jag redan hunnit vara hemma två dagar på ledigt ....men skönt ännu en hel del lediga dagar kvar.Fast jag ibland skulle villa ha ett jobb där jag kommer hem till familjen varje kväll så är nog detta så skönt då man har varannan vecka helt ledig och långa semestrar.Skulle jag jobba iland så skulle en dag gå till att städa hemmet och andra dan till att vila och samla krafter och där skulle två dagars ledigt vara över.Idag gjorde jag en tjänst åt min kompis som jag skall berätta om i nästa inlägg.

Så har vi då fredag i morron....på lördag skall vårt frissa gäng ha klassträff i Ekenäs men just nu känner jag för att jag inte har tillräckligt med energi för att åka dit... har lite väl många trådar jag skall hålla i för tillfället i min vardag .Det skulle vara så roligt att träffa alla igen...vi brukar ordna med jämna mellanrum träffar för att hålla höra hur livet lever och snacka tjejsnack ni vet...till det behövs det i alla fall en hel kväll om inte mera.

Just nu känner jag att jag bara vill vara hemma med familyn,äta gott och ladda upp mitt batteri till nästa arbetsvecka och backa ur hela träffen.Skall lite se fiilisen på lördag om jag åker dit en sväng och sen kommer tillbaka samma kväll.....skulle  ha chans och bli över natt där för jag har min  flicka som studerar i Ekenäs.Jag tar en dag i taget och sen ser jag hur progrmmet blir.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar