måndag 18 september 2017

Nattpromenad.

 Vad gör man då man inte får sömn och klockan början närma sig 23.30.....jo om man  är en sådan  nattuggla som jag så hoppar man  i bilen och tar med sig sin mobil och åker ut och fotar nattvyer.

Det var ju Åbodagar igår och här var ju en massa evenemang.. vi for en sväng på eftermiddagen och gå runt och se lite.Då vi kom hem sa Mikko att dom kl 18 skulle tända bron och jag blev och fundera vilka färger dom skulle ha denna gång och som sagt då jag inte kunde få sömn så hoppade jag i bilen och körde dit.

Vad som mötte mig var en magisk syn.....bron var upplyst i dom blåa och vita finska färgerna....Finland 100år.Det var jätte fint...där gick jag runt och njöt av tystnaden och ensamheten och hör och häpnad ...kände mig inte ens rädd.Jag har mera obehag att vara där det är mycket folk och det kändes nog lite konstigt att gå runt på torget idag på dagen för det som hände för ungefär en  månad sedan finns i så färskt minne.Men som sagt det är nog bara att försöka blicka framåt och försöka röra sig som förut....och visst skulle det i natt ha kunnat komma fel person emot mig men sådant kan man inte veta.

Men i alla fall fick jag en serie fina foton som jag idag vill lägga in här på bloggen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar