onsdag 13 juni 2018

Hur skall ni fira?

 Här går det undan....en fördel att ha mycket att göra på jobb är att dagarna går så otroligt snabbt och snart börjar lediga veckan igen.

Stor del av oss alla börjar säkert vara laddade och börjar känna lite av midsommarstämning redan antar jag. En del har antagligen redan klart hur midsommar firande skall bli, en del kanske ännu funderar vad som skulle kunna vara kul att göra en midsommar afton , en del kanske inte vill göra någonting.

Själv har vår familj redan midsdommarplanerna under konrtroll ...vi kommer inte att fira på stugan ....det har vi redan bestämt sedan länge tillbaka. Förr var det helt självklart att fira midsommar på stugan....men nu har vi vänt bladet i boken och blivit så otroligt bekväma av oss och vi har hittat andra mysiga sätt att fira midsommaren på.

Det är så otroligt roligt att hitta på lite andra grejer under sommaren än att alltid göra det samma vanliga som man gjort i en massa år....packa och stressa inför en  weekend till stugan till att efter ett par dagar igen släpa allt hem och packa upp och byka osv....nu tar vi en paus från den ruliansen. 

Nu vill vi göra sådana grejer där vi verkligen kan känna att vi är lediga och bara kopplar av. Fast jag är otrolig bra på att organisera , packa  och har full kontroll då vi åkt till stugan med allt som skall med så känner jag att nu räcker det för mig med allt detta packas och släpas.

Kan vara då jag varannan vecka packar kassen till jobbet så orkar jag inte hela sommaren hålla på att packa kassar till stugan och sen igen hem med allt då stugveckoslutet är över.

Sen är det helt annat då jag packar inför en resa....då vet jag att jag har en massa härliga lata dagar   som väntar utan några måsten.

Hur skall ni fira midsommaren....börjar ni redan ha allt under kontroll eller blir det något kul så där i sista minuten.

                                             Go natt härifrån böljan den blå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar