måndag 25 juni 2018

Min sommarälva och modekung

Min lilla midsommarälva börjar redan bli stora damen....tänk hon fyller 12 om några veckor. Hon tycker om att fixa med olika frisyrer men har ännu inte blivit intresserad av smink.






Men hon har verkligen börjat intressera sig av kläder ...inte förvånande för hennes stor syrra älskar kläder lika som också jag gör. Själv sminkar jag mig , har oftast naglarna lackade , fixar mitt hår i den mån ja hinner och orkar. Så jag tror absolut i något skede hon verkligen kommer att hitta intresse för smink i och med  att hon vuxit upp med en mamma som alltid fixar och sminkar sig. Angelica är jätte duktig på att sminka sig och har verkligen öga för det.

Sen har jag alltid tyckt om att köpa kläder och smink men olika skeden i livet har gjort att jag inte alltid kunna unna mig nya kläder så ofta( som ensamstående köper ma inte mycket)  ....men nu då jag äntligen har möjlighet så köper jag nog jätte mycket fina kläder och smink. Men som sagt jag gör mina fynd i Usa då dom rear ut en massa märkeskläder och smink.




Likaså Michelle längtar att få köpa sig en massa fina kläder nu då vi nästa gång åker till Usa och det skall hon få göra för. Minns att man brukar hitta en massa sommarkläder på rea då vi varit där förut på hösten. Tänk hur hastigt barnen ändras..nu är det bara märkeskläder som dom pratar om.






På midsommar afton fixade Michelle själv sin frisyr och valde sin midsommarklädsel. Hon gillar inte så mycket att gå i kjol eller klänningar ....hon är mera för jeans och shorts.

Har flera gånger tänkt fixa henne någon fin frisyr/uppsättning för hon har så otroligt tjockt hår så man skulle få en massa fina frisyrer på henne. Nå nog skall jag hinna ännu.




Hade själv planer och fixa upp mig och ta lite midsommarbilder men vi hade så mycket annat roligt att göra på vår hotell/spa resa så skippade mina midsommarfoton. Kan ju annars bara någottag ta lite sommarbilder. Skulle gärna tagit en massa fina bilder av Michelle ute men vädret var ju så regnigt, ruggigt och kallt så det blev inte av.







 Blev så full i skratt häromdagen då min lilla modekung  kom och förklarade vad han skall köpa nästa gång vi åker till Usa...då hade han med sig en googlad bild av en klocka och så sa han ....." Mamma jag skall nog  köp  åt mig en sådan Gucciklocka och en Gucci t-skjorta  från Usa...... youtubaren har sådana " Visste inte vart jag skulle se då han helt allvarlig stod där och förklarade min lilla modekung. Var så fem före att börja skratta.

Men hittar vi i Usa en billig Gucci t-skjorta och klocka så visst tusan skall han få köpa och få känna sig som en äkta youtubare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar