onsdag 20 juni 2018

Kärlek vid första ögonkast.


 Idag var det då dags att hoppa i bilen styra nosen mot ett ställe som blev vår favorit direkt.....man kan nästan säga så här att det blev kärlek vid första ögonkast. Vi kommer nu att njuta av family time några nätter här på Hotell/Spa Päiväkumpu i Karislojo. Ett så otroligt mysigt ställe som föll oss i smaken direkt då vi var här i maj en natt och firade morsdagen.

Varför vi nu ville vara två nätter är att då man stannar en natt så får du checka in från klockan 16 och sen skall du följande dag redan senast tolv checka ut så det blir lite hektiskt. Nu då vi har två nätter här  så hinner vi i morron med en massa roliga saker istället för att behöva fundera att vi skall vara ute från rummet klockan tolv. Vi frågade faktiskt om dom skulle ha fått någon avbeställning till midsommarafton på något rum men tyvärr tillsvidare är alla fullbokade. Vi skulle så gärna ha blivit här ännu en tredje natt.



Men hon i receptionen sa att vi kan fast ännu återkomma på torsdag kväll och se hur läget ser ut , det kan ju komma någon som i sista minuten har fått något förhinder. Vi har ju så bra nu då papsen skall vara med "Pargasflickorna" ända till söndag så nu skulle det vara så skönt att  vara här ännu en extra natt och få vila upp mig ordentligt då jag inte behöver sköta honom på några dagar. Jag och Mikko ( i den mån han hinner)  har nu ca ett år tagit hand om min pappa på mina lediga veckor och det är nog mycket att stå i och tänka på då man har en förälder som är dement. Ingen dans på rosor.

Därför måste vi tänk på oss själva mellan varven att vi inte bränner ut oss själva och det som känns bäst nu för tillfället är små minisemestrar där vi får vila , vila och åter vila.  Vi tacka så mycket till "Pargasflickorna " som ställer upp och hjälper så vi kan vila oss och sen får min pappa också ibland åka på en veckas intervall vård för att jag/vi skall få vila oss.

Nu skall han i augusti på en veckas intervall så då skall vi passa på att göra något roligt igen för Mikko har semester och kidzen sommarlov och jag ledigvecka. Mikko fick två gratisbiljetter till bostadsmässan i Björneborg och det skulle vara en kul grej att åka dit och se och sen kombinera med ett par nätter på http://yyterinkylpylahotelli.fi/ ....vi skall se vad vi hittar på. En liten sk grande finale weekend i augusti innan sommarlovet börjar närmna sig sitt slut skulle vara roligt.

Nu vill vi absolut inte på bostadsmässa för att vi skulle vara sugan på att skaffa hus...nej hus passar inte vår levnads stil...vi är för rörliga för att ha en massa gårdsarbete och alla andra sysslor som ett hus medför. Vi skulle kunna tänka oss en ny , modern lägenhet i höghus...men för tillfället prioriterar vi vårt resande ....det är nr ett!!!

Kommer att bli lite hotell/spa inlägg härifrån Päiväkumpu nu några dagar framöver. Fick faktiskt lov att fota från spa avdelningen då dom hade stängt och det var tomt så jag kommer visa en massa fina foton...bara att titta in på bloggen om ni vill se.





Nu blir det go natt för att i morgon äntligen få traska iväg och äta en supergo hotellfrukost....oj om jag har längtat och lika nu ligger jag och bloggar i en superskönt hotelsäng. Ni kan säkert gissa att jag/ vi mår toppen!!

Detta är inget samarbete med Hotel/Spa Päiväkumpu.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar