tisdag 14 augusti 2018

Så här avslutar vi sommaren

 Nu sitter jag här ensam och funderar att varför varför varför går tiden så otroligt snabbt...vill inte!! Kidzen sommarlov var över igen för denna gång och i morron tar vi ett kliv in i vardagsrutinerna.







Det är ju på både gott och ont då vardagen kommer ....man kommer in hastigt i vardagsrutinerna och det börjar löpa på men innerst inne vill man nog att det skulle kunna vara sommarlov ett  tag till....skönt med långa sovmornar och inga tider att passa då jag har min vecka ledig.



Men i och för sig nu får jag ju mera egen tid på mina lediga veckor då kidzen är i skolan. Märks nog på mig att sommaren börjar vara över för jag har igen en så otrolig inrednings inspiration. Så nu kommer jag att börja lite fixa här hemma medan Mikko jobbar och kidzen är i skolan ....börja göra det lite höstmysigt här hemma.




Det är så mycket nytt som jag just nu skulle villa ha till hemmet ...göra en ordentlig uppfräschning...men tyvärr kan man inte få allt. Just nu vill vi hellre resa och jag som älskar att rusa runt på loppis brukar hitta mycket fint till hemmet för en liten peng.




Gör en större uppfräschning sen någon gång i framtiden då barnen är utflugna från hemmet och vi möjligtvis flyttar till en lägenhet närmare centrum....tiden får utvisa vilket hem vi har sen i framtiden då vi svängt några blad i livets bok.



Nu njuter vi här och nu och idag njöt vi alla på vårt sätt ...kidzen avslutade sommarlovet med att vi besökte Gigantti och kollade på en massa elektronik,  smaskiga pannkakor på Pannukakkutalo i Skanssi och Mikko och jag avslutade kvällen med att gå på Samppalinna sommarteater "Honeymoon in Vegas"....helt bra föreställning men föredrar nog musikaler hellre på svenska eller engelska än finska.




Men nu tackar vi för sommaren 2018 och kliver sakta men säkert in i vardagen och önskar hösten välkommen oberoende om jag vill eller inte.






 Jaromir säger att han skall bli en Youtubare och önskar sig en sådan utrustning till sitt rum som han såg i Gigantti. Bra att det räcker med drömstadiet ännu ....annars skulle det bli dyrt. Han kanske borde söka sommarjobb på nån radiokanal i framtiden vårt lilla charmtroll så skulle han få ha en sådan utrustning framför sig och få lön till på köpet.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar