onsdag 1 augusti 2018

Sover gott

Det är otroligt denna värme...men ack så härligt. Svetten rinner , kläderna är blöta  och vatten dricks det i mängder men jag har inget att klaga ..det är så här jag vill ha det och det är i sådant här klimat jag skulle villa bo.

Jag har också alltid haft bra sov förmåga ...tror att man lär sig då man reser att sova lite var som helst. Sovit på hostels med en hel massa typer i samma rum, sovit gott på olika flyg, sovit gott också på olika flygfält, sovit i tält , sovit gott på vår balkong sovit gott i en massa olika hotell sängar så jag har inte något problem och sova i egen säng i denna hetta...nej hör ni ...jag sover så gott.

Varmt har vi här inne och luften står stilla....men vänta bara snart är höststormarna här och då  lovar jag det kommer att blåsa så det blir ordentligt korsdrag.

Idag hade vi planer att göra en båtutfärd då vädret var så fint men den utfärden slutade snabbt...vi slapp och tanka båten och sen var det stop. Den startade så bra då vi for ut från vår brygga men då vi skulle vidare då från stället vi tankade i  så var motorn helt död. Mikko trodde att det kan vara batteriet eller så kan det ju också vara startmotorn.

Men som på beställning kom hans arbetskompis förbikörande men han märkte inte oss så Mikko ringde och frågade om han kunde komma och bogsera oss tillbaka till vår brygga och det kunde han ...stort tack till K.

Då vi väl fick båten i bryggan så bestämde vi att vi blir en stund på simstranden som finns där brevid. Vi tog oss några dopp och så körde vi hem.

Vi gör nytt försök i morron och en ny utfärd  och sen får vi hoppas  att vi kommer fram till slutdestinationen. Jag skall i morron överraska min kära family med en miniresa och som sagt så det ända dom vet är att vi skall packa ner badkläder...så dom har nog varit lite på helspänn idag. Nog är jag också lite pirrig för det är alltid så roligt att göra något roligt. Sen tycker jag det är toppen då familjen litar på mig då jag ordnar våra resor....dom brukar alltid tycka om platserna vi besöker.

Fick ett bra tips av en passagerare förra arbetspasset på en fin plats dit jag vill föra Mikko någon gång....älskar att överraska!!

Här sitter jag nu uppfräschad efter en iskall dusch och smider dom sista planerna inför resan medan resten av gänget gått och lagt sig. Nu får jag hoppas att allt går så som jag planerat och att jag ända till det sista få ha dom i spänning .Det skall verkligen bli roligt och höra kommentaren sen då dom vet var vi kommer att spendera två härliga nätter, få sova gott i härliga hotellsängar och njuta av att få göra kul grejer tillsammans utan tidtabeller och inga måsten. Hoppas kidzen inte glömmer denna födelsedags present som jag ordnat åt dom.