onsdag 29 augusti 2018

Ett viktigt samtal

 Tack till er alla som läste mitt förra inlägg och gett mig kämpe kramar och förstår att det inte är någon lätt sak jag och många andra går igenom som sköter sina egna föräldrar. Men idag har jag redan pustat ut och till en del fått lite lugn i kroppen mot vad jag hade på söndag och måndag. Då var det nog sådan turbulens och blodtrycket slog säkert i bottnet flera gånger.

Idag lyfte jag luren för ett viktigt samtal till hemvården och förklarade hur hela resan hade gått för min pappa och annars också att det börjar nog ta på krafterna.

Dom menade ju lugnt att det kommer nog att ta länge innan vi kan vänta att vi får han in på något hem....men fan den som ger sig. Det var en arbetskompis som sa åt mig...nu skall du kämpa som superman....lovar att jag fan skall ta på mig min Superwoman roll och kämpa så knogarna glöder.

Fick i alla fall fixat att hemvården kommer och fixa med mediciner medan vi är i Björneborg ..känns skönt men också lite oroligt ifall han ändå får för sig att hitta på något äventyr ensam. Håll tummarna att allt går bra.

Själv skall jag försöka njuta och koppla av då vi skall övernatta på Yyteri hotell.... krypa ner i en skön säng och försöka sova en djup sömn som Törnrosa. Blir ju lite kortare sömn en hennes...hon sov ju i 100 år och jag kommer möjligtvis att hinna sova runt 8 timmar för jag får ju inte missa ....pricken på i ....HOTELLFRUKOSTEN!!!

Sen efter det kommer jag antagligen fördriva dagen med en bra bok någonstans nere vi havet på den enormt fina Yyteri beachen. Nolla allt ...dra i mig havsluft och känna att kroppen sakta men säkert går ner till normala varv.




Idag har jag belönat mig själv med en super god sallad jag fixade och till efterrätt så blev jag sugen på memma&grädde....namsi namsi. Förde också åt papsen en riva memma och grädde och han sa lugnt....." är det inte lite väl tidigt och börja äta memma....vi måste ju vänta på påsken". Men nej här väntar vi inte på påsken utan njuter av memma just precis nu och  fast på julafton också.



Nu skall jag säga go natt till er alla och krypa ner i sängen och se om jag hittar Mikko där bland alla mina " tuuuusen " dynor som finns där.


Sen vill jag önska en mega ,super, härlig resa åt min kompis Laila som i morron bitti flyger till Los Angeles.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar