söndag 26 augusti 2018

Ute på deck 10

Nu är väl sk sommaren och stugsäsongen officiellt avslutad. Den sk Venetsiakvällen då man tänder brasor , har en massa lyktor och en del skjuter till och med raketer.



Jag har flera år i rad varit på jobb just detta veckoslut då det firas att sommaren är över....likaså i år igen men  igår bestämde jag och en arbetskompis att vi går ut på deck och sätter oss och äter en glassportion kvällen till ära.



Vi gick ner på deck nr10 där det inte blåser så mycket och där vi omgavs av en massa härlig belysning.Det var riktigt mysigt att sitta därute.



För många stugälskaren fortsätter säkert stugsäsongen ännu länge in på hösten....då som jag var  aktiv med stugliv så var jag långt in på hösten ut åkande med båten till stugan.  Men jag har sagt det förut nuförtiden föredrar jag mysiga hotell nätter där jag får krypa ner i ett varmt bad och sen hoppa ner i dom härliga hotellsängarna.




På fredag skall jag och min family checka in på Yyteri hotell&Spa och där kan vi fira en försenad Venstsiankväll tillsammans med att  gå längs den super fina Yyteribeach och på kvällen sitta i den varma jaccuzin och bara koppla av.

Ha en skön söndag var ni än befinner er om det sen är hemma eller i stugan.

Detta inlägg är inte i samarbete med Viking Line








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar