onsdag 8 augusti 2018

Mat ...en av resans höjdpunkt








 Mat det är också en del av höjdpunkterna då vi reser. Vi äter sällan ute då vi är hemma , möjligtvis någon lunch nu och då. Men då vi är ute och reser så är nog det bästa då du får sitta ner och i lugn och ro ....gå igenom menyn och välja och vraka bland en massa godsaker.






Nu är det så roligt då Michelle också vågar prova sig fram med olika maträtter ...för hennes favorit har varit Mc Donald´s . Visst har hon ännu sina favoriter som hamburgare och chicken nugget men hon vågar prova dom i en sk annan  variant mera restaurang version.





Vi är inte låsta i något fack då det gäller mat ...tycker om att prova på alla möjliga olika maträtter ...men jag har ju min nummer ett och det är nog mexikans mat. Så när vi är ut på resa så vill jag gärna äta på olika mexikanska restauranger. Kina mat gillar Mikko och jag , Italienskt brukar det bli... det finns så mycket gott att äta och sen är det en fröjd för öga och se hur fint olika portioner är upplagda på tallriken.




Denna gång då vi åker till Usa så vill jag prova på lite olika hamburgaren från olika häftiga amerikanska  hamburgar ställen och fast jag är rätt så le på Mc Donlad´s så hör det till då jag anländer efter en lång flygresa till Usa så börjar jag alltid min semester med en äkta amerikansk Big Mac meal...det har blivit en tradition.

Nu då vi var i Sopot åt vi en dag på Billy´s real American restaurant. Skall skriva ett skilt inlägg om den...så häftig inredning och supergoa burgaren och smaskig vitlöks dipp till stripsen.



I Sopot finns de en massa härliga matplatser och nu sommartid är det så mysigt då man kan sitta utomhus och äta. Deras utematplatser svämmade över av folk ...oj vilken härlig stämning då man gick längs med gå gatan.

Vi åt på den italienska restaurangen  A Modo Mio sen provade vi  på den mexikanska restaurangen The Mexican och den amerikanska restaurangen Billys.





Denna gång åt vi bara huvudrätten för vi orkade inte med varken för eller efter rätter
....men en kväll bestämde Mikko och kidzen att dom skulle äta en mjukglass och den var mega stor. Jag smakade lite och jösses vilken god glass. Rekommenderar då ni åker till Sopot...beställ åt er en mjukglass.. lovar ni kommer gilla den. Sen såg man att folk åt mycket pannkakor med sylt och grädde men det provade vi inte på....det får bli till nästa gång.





Nu kommer jag överösa er med en massa matbilder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar