söndag 5 augusti 2018

Kroppen tackar

 Tiden går fort då man har roligt och roligt har vi haft ....Sopot är nog en så troligt mysig stad. Vi trivs där och det är så enkelt och flyga från Åbo till Gdansk och sen bara ta bussen ner till Sopot. En bussresa ner till Sopot från flygfältet var lite på 2 euro för två vuxna och två barn... billigt är det i Polen. 




Just nu sitter vi på Riga flygfält....precis ni läste rätt nu har vi hunnit till Riga....men vi är bara här och byter flyg och snart bär det av till Åbo. Valde den här rutten bara för att kunna flyga hem sent från Sopot  och med detta val så fick vi en hel dag extra i Sopot. Börjar känna mej som en hejare på att fixa och trixa resor till oss.

Ni kommer i några inlägg få läsa lite om vad allt vi hunnit med och det är en hel del men  skulle Mikko få bestämma takten så tror jag inte ens att vi skulle hinna sova alls på våra resor. Han är nog den som vill gasa på mest av oss alla ....ibland blir jag helt slut fast jag själv älskar att flyga och fara och uppleva och se platser. Men jag blir nog absolut god tvåa med Mikko. Vi hinner knappt till ett ställe så har han redan tusen andra planer vad vi skall hinna se och göra.





Jag skulle helt galant ha kunnat ligga hur länge som helst  och läsa en bok och sola på den härliga beachen i Sopot medan killarna mera vill se och uppleva . Michelle är lite mera som mig som  vill ta det lugnt och bara "chilla" på våra resor. Så ibland tar vi en liten tjej time out och så låter vi killarna  hitta på egna äventyr. Det är mycket som skall klaffa då man är flera som reser...man skall ta hänsyn till allas önskemål i gänget men som sagt vi är nog ett bra team att resa.





Om Mikko är den som vill GÖRA massor  under våra resor så är jag den som vill PLANERA massor av resor. Vi har ju tusan inte ens hunnit längre än till Riga och redan sitter jag och kollar på Booking och Momondo. Vet inte ens riktigt var jag skall plocka in alla resor i kalendern för jag har redan en miniresa inbokad åt Mikko och mig innan vår Usaresa.

Ja det är inte lätt att vara beroende av resor ....jag är som sagt lika beroende av att resa som många är beroende av tobak men jag  reser hellre för pengarna än röker upp dom. Men ingenting är rätt eller fel man får alla precis göra hur man vill.

Känner att kroppen tackar och känner sig utvilad efter denna minisemester och önskar att den får vila snart igen....absolut skall jag snart och tanka ny energi igen.







1 kommentar:

  1. Du är allt bra tokig du Lissu,men det är bättre och flyga och fara runt så länge man orkar.Ha en skön fortsättning på dina dagar och hälsa fam.

    SvaraRadera