måndag 19 september 2016

Gift i munnen.

Fast jag inte är direkt höstmänniska så är hösten ändå en av årstiderna som gör mig lycklig.
Vet ni varför.....jo jag kan nämligen äta äppel.Nu undrar ni säkert vad jag menar med detta...jo det är nämligen så att jag är jätte allergisk mot äppel.
Verkligen synd för jag tycker jätte mycket om äppel men tyvärr räcker det att jag tar en tugga av ett äppel så börjar det klia i munnen och på läpparna.Så tyvärr har jag helt måsta sluta äta äppel.

Men hör och häpna ..då hösten kommer och äpplena mognat på våra äppelträd ja då kan jag äta hur mycket som helst utan att få någo allergisymptom.Så där ser man hur mycket äpplena är sprutade med allt möjligt gift och det hjälper inte ens att jag skalar äpplen som är inporterade.. får direkt allergisk reaktion.
Har faktiskt inte prova organiska  äppel....skall göra det någottag och se hur jag reagerar.

I alla fall så fick vi häromdan av Mikkos farbror en kass med äppel och gissa vem som ätit och njutit av det goa äppelsmaken av kaneläpplen.
Skulle kunna äta hur mycket som helst...synd att denna äppeltid är så kort nu på hösten ...men äter så mycket att jag klarar mig ett år framåt tills jag i nästa höst igen får äta färska äppel direkt plockade från trädet här i Finland utan en massa gift!!!

Sen brukar man ju  prata om solsting ...men månne jag fick en köldknäpp då jag sov ute på balkongen på lördag natt.....för jag som verkligen är emot allt vad kyla är så valde att en natt till sova ute på balkongen...alltså jag sover så gott i den friska luften. Mikko börjar bli lite orolig om jag på heltid kommer att börja sova på balkongen...svarade lugnt att då får han ju ha vår säng helt för sig själv och ingen som ligger brevid och snarkar...utan nu ligger jag ute och snarkar!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar