tisdag 20 september 2016

Tunga matkassar!

Minns inte riktigt om jag haft detta ämne uppe här i blogge (kanske för länge sen)...nämligen att handla mat!!
Usch jag avskyr att släpa hem mat till kylskåpet...har blivit för bortskämd med mitt jobb på sjön  där  detfinns allt färdigt ...bara gå till messen och plocka åt sig då det börjar kurra i magen.

Sen är jag en sådan som hatar att varje dag springa i matbutiken medan min karl gärna springer där varje dag och köper dom där förbannade mjölkburkarna.
När jag far på matköp så har jag en lång lista och köper gärna för hela veckan mat och gärna också till frysboxen så att där finns att ta fram vid behov.Köper gärna 5-6 mjölkburkar på en gång istället för en burk och sen igen följande dag och söka en mjölkburk igen....för hos oss går det otroligt med mjölk .Tycker den är slut hela tiden.

Sen tror jag att "matkasse" system skulle passa bra åt mig som inte har nån motivation och söka hem den där vardagsmaten...skulle gärna ha nån som hämtar hem den.Förstås nu har jag det ju lätt då mina kidz är stora och jag kan själv i lugn och ro pysa iväg till butiken och handla + att jah har en hel vecka ledig och kan fast fara på förmiddagen och handla då det är lugnare.
Annat var det förr då man kom hem sent från jobbet,via dagis och söka kidzen ,via butiken och söka mat,hem snabbt och fixa maten,plocka undan allt,tvätta kidzen och sängdags....då blev det nog inga gourme´middagar. Då skulle nog "matkasse " varit på sin plats.
Those where the days!!!Skulle absolut inte en gång till orka igenom den rulians men önskar alla småbarnsföräldrar lycka till som har det framför...kämpa på det bli lättare med tiden.

Sen ännu lite om mat....vi gillar att gotta oss på veckosluten och då tycker jag det är roligt att gå och mathandla det lilla extra för en mysig lördagkväll tex några goda ostar till en ostbricka,vår lördags favvo är ju taco och ibland får jag inspiration och googlar fram nån lite extra maträtt och fixar till en lördags gourme´...dukar upp fint och så myser vi med en gemensam family lördagskväll...det gillar jag jätte mycket.

Hur gillar ni att göra era matuppköp....springer ni varje dag till mataffären eller gör ni hellre matinköp för hela veckan framåt??
Nå hur vi än gillar att köpa mat så gör alla på sitt eget sätt...för mat måste vi på någotvis få hem i kylskåpet!!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar