lördag 3 september 2016

Inbjudan från när och fjärran.

Så är det då man har vänner runt hela detta jordklot så kommer det inbjudningar från när och fjärran.
I somras kom det en inbjudan till ett 60 års party och vi bestämde att dit skall vi.
Som sagt en fördel att jobba på sjön är att man har möjlighet att göra mycket på sin lediga vecka och därför planerade vi att åka till detta party.

Detta party skulle inte ordnas i Finland utan i Californien och vi bestämde som sagt att dit skall vi.Vi skulle inte ha kunnat närvara på själva partykvällen för det var så nära inpå min åderbrocksoperation men vi bestämde att då sjukledigheten är slut och jag har min lediga vecka ..ja då pyser vi och grattar vår kompis over there.

Men det gick inte denna gång som i Strömsö för oss....Mikko hade fixat flygen och jag som sagt var i den tron att då sjukledigheten är slut och benet börjar bli okey så passar det bra att som sagt sticka iväg  till Cali....men siddu NEJ....jag får inte flyga på FYRA VECKOR på grund av trycket i flyget och som kan orsaka blodpropp!!Hälsan går före nöjen så resan  hoppas vi kunna skjuta fram till slutet av oktober om allt går som i Strömsö denna gång.

Nu sitter vi här med två flygbiljetter som vi skall försöka få ändrade  och sen göra ett nytt försök....och kanske tur i oturen att det gick så här....för min stora passion är ju Halloween och nu  provar vi passa in resan just då + att sen har också NHL spelen börjat och vi kan gå och se ett par games och kan jag fira Halloween på Knotts Scary farm...det är som att stiga in i en skräckfilm...fy fan vad häftigt dom har gjort det.Det är bara så min grej!!

Nu behöver vi ju inte sörja den missade festen i California för vi har också fått en inbjudan till den 17:e sept ...min kära lill kusin har förlovningsfest+ att hennes blivande man har födlarfest...two in one party kan man säga.Tack lill kusse för inbjudan.

Nu tar vi en dag i sänder ,väntar lugnt att benet blir i skick att jag kan börja leva min normala vardag  med jobb,kalas och resor igen.

Inte nog med alla inbjudningar till kalas så håller vi på för fullt och ordna Michelles 10 års kalas.Hon fyllde ju på sommaren/ juli ,en svår månad att ha kalas för många är just då på semester.
Men nu är datumet fastslaget och hon fick ge förslag var hon ville fira sitt 10 års kalas ....vi tänkte lite först på en picknick kryssning ...men hon valde ett annat alternativ.Blir nog ett blogginlägg om kalaset i slutet av september.

Läkaren sa att jag skall röra på mig och försöka ha benet igång rätt mycket ...så då var det passligt denna regniga dag att traska runt i Ikea....men nog fick jag lite nu och då ta mig en vilopaus då benet sa till att nu vill jag vila!!

Nu är det slöas i soffan och ett trevligt veckoslut till er alla //Kram
Full planering av 10 års party
 
E-post ända från Californien
 
Denna inbjudning  dök upp på min emajl i somras :)
 
Inbjudan till förlovningsfesten
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar