torsdag 1 september 2016

5 dagar utan dusch...usch!!!

Ja kära bloggläsare det är något som jag måste gå igenom NU.Kan inte själv heller fatta att jag skall vara FEM dagar utan att få duscha...oh my god!!
Så råkar nån dyka upp på kaffe till vårt inom fem dagar så skall ni inte tro att jag glömt att föra ut soppåsen om ni känner en stinkande lukt...i så fall är det nog bara jag som stinker.

Mina räddare i nöden är alla härligt doftande våtsavetter som man kan "tvätta" alla skrymslen och vrår med (på kroppen) så skall försöka hålla mig ren på ett eller annat vis.
Kommer vara jätte jobbigt att inte varken få  bada bastu eller duscha....usch och fy.Så ni har väl inte svårt och gissa vem som kommer ha bastudag på måndag...jepp alldeles rätt...det är nog jag de.

Många undrar säkert varför ...svaret är att jag igår var och opererade mitt ena ben (åderbrock) så nu skall stödstrumpan vara på fem dagar dygnet runt och sen får jag äntligen tvätta mig...längtar redan.

Det var ett enkelt och simpelt ingrepp som dom gjorde...dom använde laser och skum.Men själva bedövande av benet var faktiskt INTE roligt.....lovar att jag låg där med glansiga ögon då dom sprutade in bedövningsmedlet på en massa olika ställen på benet...fy attan så det tog sjukt och sved.

Processen tog knappa timmen och efter det skulle jag gå runt en halvtimme för att dom sen skulle kolla att allt såg bra ut....och sen var det bara tack och hej och så fick jag fara hem. 

Nu känns det ju nog i benet att dom gjort något ..stramar och värker då jag går....och gå måste jag lite hela tiden så att blodet slipper och cirkulera.Nu är det bara att hoppas att allt går bra och den förbaskade värken försvinner i mina ben/fötter som jag lidit med i snart ett år.Vi håller alla tummarna eller hur??!
Nej ..detta är inget nytt shoppincenter......
 
...utan T-sjukhuset.Tar nog en tid att hitta rätt om man inte varit här förut.
 
Mina räddaren i nöden...baby wipes
 
Ljust/mörkt ben och mellan benen har jag musen....ups så jag skriver...men ni ser ju att musen är mellan benen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar