torsdag 14 december 2017

Vänner är viktiga

Oj vad jag tycker om att äta  god mat på restaurang.Vi är ju inte så ofta ut och äta men dom gånger det blir av så njuter jag desto mera.Min arbetskompis/kompis frågade häromdan om vi skulle fara och äta då hon hade ledig kväll och jag gav till förslag om vi går upp till Franks på en pizza.




Så direkt då jag slutade jobba så for vi upp dit och avnjöt en av mina favorit pizzor på Grace ...Texmex pizza...slurpsis.Tycker om mexicansk mat och på denna pizza kommer det just fram denna goa smak.En aning starkare skulle den kunna vara för mig men jag kan ju alltid tillägga fast lite starksås eller dyligt.




Jag och Laila har en sak gemensamt och det är att resa....ni kan ju gissa vad vi satt och pratade om hela kvällen då vi satt upp i Franks...såklart resor.Hon delar alltid med sig en massa härliga berättelser från sina resor och jag berättar om mina.Nu gick vi igenom vad vi båda har inplanerade för nästa år och pratade lite om våra förväntningar inför kommande resor osv.
Det är roligt med vänner som gillar olika saker.....tex resevänner,inredningsvänner,arbetskompisar,vänner som gillar kläder och att shoppa,vänner som gillar att investera lägenheter,vänner som gillar stugliv och en massa andra härliga saker,listan kan bli lång.Man har alltid någon att prata olika saker med och dela mina egna intressen med. 






            

                                Så blev det också till efterätt alkoholfri Lumumba.


Hon är ett strå vassare....hon hade redan hunnit boka in en hel massa resor för nästa år medan jag ännu inte hunnit boka in så många resor för nästa år.Sen måste vi räkna med en annan budget som reser fyra personer ,så våra resor blir ju automatiskt dyrare än om jag skulle resa ensam.Sen väljer jag ju hellre längre tid i Usa än flera resor i Europa.

Men sen då kidzen inte mera reser så mycket med oss så kommer vi nog som sagt göra några små trippar med Mikko nu och då i Europa och se på olika städer...senast igår gav Mikko till föslag Rom.Låter helt okej...åker gärna dit någon gång.
Men nu siktar vi på Usa och Karibienresor några år framåt.....det känns just nu som vår grej.




Tack Laila för en roligt kväll och sen vill jag ännu ge ett stort tack till personalen i Franks för god mat och god service och ännu ett stort bonus tack till Susse som servade oss super bra.Lovar vi kommer att vara stamkunder hos er nästa år igen .

Ps Susse.....muffinsen väntar i kylskåpet på tvåans kaffe/te paus,...sen skall jag gotta mig :)

Ni kan gissa att jag sov gott efter denna kväll....magen fylld med go pizza och kroppen och knoppen fylld med reseglädje.Härligt med vänner som man kan prata hur mycket resor man vill utan att dom tröttnar eller stör sig på reseprat ... och inte hela tiden kommer med samma komentar " Hur har ni råd att resa så mycket"....för dom har lika stor passion som jag och vet att vill man resa så går det och spara och fast resa 5 ggr i året!!Nå kanske inte fem...men nog skulle jag kunna göra ganska många Europa resor om jag lämnar bort en Karibienkryssning.Men man lägger ju pengar på en sådan resa som man själv tycker känns bäst.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar