onsdag 20 december 2017

Slå klorna i...

Här gasar jag på ....har länge lekt med tanken på att fräscha upp Michelles rum.Göra en grundligare städning med att sälja/skänka prylar som hon börjat växa ifrån.
Började redan förra ledigheten röja i skåpen och organisera så det ser fint ut och jag känner att jag gjort något bra.Blev jätte nöjd med klädskåps städningen....så nu som sagt fortsätter jag gasa på med att inreda och fräscha upp i hennes rum.

Många tänker väl att va fasen börjar jag med sådant just så här före julen ...men först och främst tycker jag det är så roligt och inreda och fixa och trixa och för mig är detta inget stress ...jag gör det i min takt och ju mer jag ser hur det framskrider desto roligare är det.

Nu har jag inte målat om eller dyligt utan for till Ikea och köpte en vit hylla som man kan ha stående eller liggande och sen hittade jag så fin ny matta som hon får till julklapp och sen två dynor i ljusblå/svag turkos  som prydnad på sängen och sen två plädar i samma färg som dynorna.Ett vitt sängöverkast hade jag hemma sen tidigare.Oj det blir så ljust och fräscht och mycket städigare då jag fått slå  klorna i och röja.

Skall själv ha samma färg då julen/vintern börjar vara över och våren börjar smyga sig på .....lite beach style i inredningen tror jag det får bli sen.

Nu har jag då inte gjort mig av med något utan hennes lov....ni skall bara veta vilken prylsamlare denna tjej är (brås på sin far) så vi har gått igenom tillsammans och vi kommer och fortsätta i morgon då hon kommer från skolan så hon vet i vilka lådor olika prylar finns.

Det börjar ju  se ut som ett riktigt flickrum...tänk att hon redan blir tolv i sommar.Visst har hon sina favorit  leksaker som hon nog ibland kan sitta och leka med...tycker det är så roligt att se då hon  sitter och leker med alla sina fina Bratz dockor.En sak som hon inte så mycket leker med mera är hennes mysigt inredda dockhus....men jag kan ju ta över det sen då hon inte vill ha det i sitt rum mera och jag kan  börja inreda i miniatyr.

Sen kom  Jaromir då jag stod mitt i möbleringskaoset och sa....
´
-mamma i morron får du sen inreda mitt rum....jag vill också ha min hylla liggande,skrivbordet brevid fönstret och sängen ihop skuffad.Punkt och slut.Så inte blir tiden lång här hos oss.


Vi köpte i fjol  deras sängar och det är från Ikea vanliga sängar med lådor under och utdragbara (minns inte namnet) mendom har  varit så otroligt praktiska.Det kommer nu och då deras kompisar över natt och det är så bekvämt att bara dra ut sängen och så blir det en sk dubbelsäng så behöver den andra inte ligga på golvet.Skulle vara bra att kunna ha sängkläder ex täcke och dynor i lådorna under men dom är full proppade med prylar och en massa Lego.

Kommer att kännas jätte skönt att få avsluta året med en sådan stor röjning av en massa saker....så finns det plats i nästa år att börja fyll på igen ;)

Har inte hunnit knäppa bilder då jag ångat på här men jag tar hjälp från google.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar