fredag 29 december 2017

Film maraton

Då förkylningen slår till ordentligt ja då finns det nog inget val än att vara sängliggande....sova sova och åter sova...det är nog den bästa medicinen.Som vi pratade hemma att nu förtiden så ger dom så otroligt hastigt antibiotika då folk blir sjuka.Jag har själv aldrig ätit antibiotika i hela mitt liv utan klarat mig med mycket vila dom gånger jag varit ordentligt förkyld.



Idag har det varit soffdag hela dagen,tur att kidzen är så stora att dom kan ta mat  åt sig från kylskåpet då dom blir hungriga och att  jag inte behöver sitta och vakta vad dom hittar  på med.Minns nog så väl dom tiderna då dom var små och jag fick en liknande förkylning och raknade i sängen ...ja då fick man försöka hitta på något knep då jag var ensam hemma med dom (Mikko var på jobb).Det var att ha sovrumsdörren stängd så att jag visste var dom var och minns så väl att jag var så dålig att jag inte ens orkade tänka på att laga mat ... där låg jag snällt i sängen  med några paket knackorv som jag delade ut åt dom och tuttflaskor laddade på rad.Alla knep är tillåtna i en sådan situation kan jag lova.

Jag bara säger det stackars alla ensamstående som är helt utan hjälp då en ordentlig förkylning kommer...då lovar  jag att man nog känner sig ganska så ynklig.Att orka sköta några aktiva,skrikande,busande barn då man själv ligger helt slut i sängen....det är nog inget dröm det.

Nu som sagt är ju mina så stora och dom hade ju släng av magsjuka men börjar redan repa sig.....men jag sa att idag gör vi inget annat än har pyjamasdag och en massa filmer.Så vi låg på soffan och såg på tre härliga filmer....Khumba,En isbjörn i New York ( Jaromirs favorit ) och sen såg vi på Ice age 5.Det är som sagt inte roligt att vara sjuk men om man vill se något positivt i att ligga i världens trista förkylning så är att då har man i alla fall tid med varandra.Jaromir sa flera gånger att det är så mysigt att vi alla ligger här under plädarna och ser på film.Kommer att hinna se många barnfilmer ännu innan förkylningen går om....vi fortsätter i morron vårt film maraton.



Försöker alltid dom veckosluten jag är hemma att ha en sk myskväll med god mat och sen om vi känner för så ser vi på nån rolig barn film.Dom kvällarna är uppskattade av småfolket här hemma.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar