torsdag 7 december 2017

Dominerande färgen ombord på Grace


Foto/Jag


Så hade vi igen en rolig kryssning förbi för denna gång och nu skall jag visa en massa fina foton från Grace.Den dominerande färgen ombord var blå/vit dagen till ära Finland 100 år.En del foton har jag själv tagit och några är tagna av Lena.H  och jag fick lov att  publicera hennes fina foton i min blogg.Tack Lena.Kommer att skriva vid fotot vilka hon har tagit och vilka jag fotat.



Foto/Lena.H




Foto/Jag


Vi trivs på våra kryssningar då vi får vara alla tillsammans och äta gott  och bara få vara lat...inte ha någon press på att ha en massa måsten.Vi var ju sent ute med att boka så vi hade inte annat val än att ta en Inside4 hytt.Alltså hytt med fyra bäddar utan fönster...men vi som kryssar rätt ofta börjar se olika för och nackdelar.Fast en inside hytt är helt okej så tycker vi inte den passar oss....då vi kryssar  på Grace med barnen är vår absoluta favorit familjehytten där det finns dörr emellan och barnen har ett eget krypin och vi får ha vårt eget krypin och få sova i en superskön dubbelsäng.Sen är det ju en fördel att det finns två tv:n så kidzen kan  se på sina favorit program och vi kan se på våra.För  en Inside4 så är det verkligen svårt att se på tv då övrebäddarna är nerdragna.


Foto/Lena.H




Foto/Lena.H


Nu tycker säker en del att inte skall man ju komma på kryssning och se på tv....men vi gillar det.Vi har inte lust med att festa ombord utan hellre äter vi magen mätt på god mat och sen krypa ner i en skön dubbelsäng.Vi brukar kalla våra kryssningar för "ladda batteriet kryssning"....skönt att vara utvilad då man kommer hem.

Åker vi på tumis så gillar vi att äta uppe i Oscar ala carten men nu då kidzen var med så föredrar vi Aurora buffe (Jaromirs favorit)...där finns något som passar oss alla och nu hade dom det goda julbordet dukat.Mums.



Foto/Lena.H


Nästa gång skall jag verkligen vara ute i go tid med att boka hytter för som sagt åker vi alla vill jag ha en Family hytt (brukar ha utan fönster) och åker vi på tumis så vill vi helst ha en Sea side dubbel alltså en hytt med dubbelsäng och fönster.
Då vi kryssar i Karibien så är vi nöjda med en inside hytt (hytt utan fönster) för vi är bara där och sover.....resten av tiden spenderas ute på deck eller då vi är iland på olika öar och då tycker vi att för dom pengarna vi sparar in på att ha en hytt utan fönster så gör vi hellre någon rolig utfärd.


Foto/Lena.H







Foto/Lena.H




Foto/Lena .H



Jag har ännu innestående pengar på Viking Line i och med att jag bokade här på hösten en överraskinings kryssning åt familyn men då jag kommer hem säger Mikko att kidzen hade simläger just det veckoslutet så dit rök den överraskningen.....men nu har vi ju möjlighet att boka i go tid och försöka få oss en familje hytt nästa gång vi skall på kryssning.



Foto/Lena.H





Foto/Jag



Hoppas ni alla hade en trevlig självständighets fest hur och var ni än firade den.

Inget samarbete med Viking Line.





 Foto/Jag






Familje selfie....Finland 100år.
Foto/Jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar