fredag 1 december 2017

Klädparadiset.

Förra inlägget handlade om skylfönster och kläder och skall ännu lite fortsätta på samma tema...nämligen afton/festklänningar.



Jag har mina favorit shopping mall då jag åker till Kalifornien och dom vill jag alltid besöka nu hoppade jag lite ut över min comfort zone och åkte upp till South Coast Plaza.Har någon gång i ungdomen varit där ...som sagt jätte länge sen så det var riktigt kul att åka upp dit.






Jag skulle ut och äta med mina kompisar så jag hade inte tid och snurra så länge där men hann in i alla fall i två av mina favorit affärer (där finns över 250 affärer)  ..ena av dom Macy´s.Då jag kom till Macy´s så började jag med att åka upp till översta våningen och där blev jag.....kan nästan säga att jag hamnade i klädparadiset.....en hel våning full av afton/festklänningar...ena vackrare än den andra.



Om jag säger så att ni som varit i Åbo till Kuppis Citymarket och vet hur stort det är så tänk er hela Citymarket fullt med festklänningar... så stor var hela övrevåningen av festklänningar.

Jag var som ett barn på julafton ...har alltid tyckt om kläder,alltid tyckt om bling bling,älskat fina aftonklänningar men aldrig haft möjlighet att klä mig i en superfin festblåsa.Sen skulle det ju vara roligt att vara en aning längre och några kilon lättare så skulle en sådan sitta superfint.Men det har jag bestämt då vi nästa år skall på bröllop till Kalifornien så vill jag ha något riktigt fint.Så jag kommer att köpa mig en glimmande aftonklänning....köpte faktiskt nu en kort fin klänning med svart botten och stora röda rosor.Jätte stilig.


Får hoppas man någon gång får inbjudan till Oscargalan :)

Ni som gillar at shoppa åk till Usa...om man bara ork snurra i klädaffärer så kan man göra såna otroliga fynd då dom rear bort kläder.Nuförtide kan man ju hitta som sagt billa flyg till New York....har aldrig varit där men skulle kunna tänka mig en förlängd weekend dit.



Så  nu bara klick klick ...ut och resa och ut och shopp.En del som reser har ju ingen lust att rusa i affärerna....jag brukar kombinera.Dagarna vid beachen ,poolen och har vi inget annat på vårt program så åker jag ofta och strövar runt i shopping mallen.Dom är ju så fina när man kan gå omkring ute och sätta sig ner och ta en fka och sen fotsätta ströva runt....oj vad jag längtar tillbax.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar