måndag 18 december 2017

Mitt julpynt

Kroppen och knoppen gör sig på mind att det verkligen borde vara dags att gå och lägga mig  nu med ögonen säger att dom  bara vill sitta och se på allt mysigt pynt som jag dekorerat hemmet med så här inför julen.



Går nog inte och beskriva i ord hur skönt det känns att komma hem efter en vecka på jobb.... från ha bott i min lilla hytt  en vecka så känns det så luftigt och skönt att vara hemma.Vi har en normal stor lägenhet här vi bor men då jag som sagt har varit i min lilla hytt en vecka så känns vår lägenhet super stor.Skönt med svängrum.



Många funderar säkert om jag inte ibland hellre skulle jobba iland och få komma hem varje dag.Det går lite i perioder....julen är för mig så otrolig mysig och då får jag ibland sådan känsla att det skulle vara så skönt och få bli hemma och njuta av all julatmosfär här  med familjen.



Julen är annars en  så kort tid och sen är jag ju varannan vecka borta från vårt hem.Julen är en tid som jag bara skulle kunna sitta på soffan under en mysig pläd och bara njuta av julsånger och inga måsten.




Men nu skall jag denna vecka suga i mig all julstämning som jag har fixat här hemma för om en vecka är jag tillbaka på mitt jobb och julen är förbi....och om vi vill eller inte så har vi igen snart ett nytt år.







Lägger med lite bilder av mina mysiga juldekorationer som jag nu skulle kunna sitta och se på hela natten.Skall faktiskt nu ha natt bastu ...det är lite ett måste på måndagen då jag kommit hem,plockat upp allt från kassen,plockat lite undan här hemma,väntat att alla gott och lagt sig och det blir så där tyst och skönt här hemma.






Efter en arbetsvecka fullt av en massa sorrel och ljud så vill jag bara njuta här  av tystnaden.Just nu orkar jag inte ens lyssna på julsånger.








Någon julgran har vi ännu inte...vi brukar ha en vit konstgjord gran som pyntas i med silverbollar.Skall se om vi alls skall ha julgran i år eller om vi nöjer oss med detta 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar