tisdag 12 december 2017

Rudolf håller mig varm

Igen en gång skall ni få ett bevis på att jag verkligen älskar värme....tror  nog att ni alla vid det här laget redan vet att jag absolut inte är en vintermänniska.




Blev faktiskt idag igen och tänka på min arbetsplats hur lyx jag har det som inte behöver ut tidigt på morgonen och söka bilen som är insnöad och sen putsa av den och stå där i den kalla blåsten eller snöstormen och frysa.




Nej här är det bara att kliva upp från sängen i en varm hytt och på med arbetskläderna och så öppnar jag hyttdörren så har jag min arbetsplats där.Bättre arbetsväg kan man nog inte ha.

Nu som sagt skall jag berätta för er hur mycket jag tycker om värme....tror många  som läser detta tänker att  "nej fan hon är nog inte klok hon där Lissu".




Som sagt i min hytt har jag termostatet ALLTID på full värme....sen har jag en så otroligt skön sk mysdress som jag köpt i Usa förr förra gången jag var där,harmade att jag inte köpte flera av dessa myspysbyxor då jag var där nu.Nästa gång skall jag i alla fall ha ett par stycken med hem i bagaget med något roligt motiv på.
Dom som jag har nu är ju så gulliga rosa med julmotiv .... renen Rudolf.


Nu tänker ni säkert att inte fasen sover hon väl med den där mysdressen på i en hytt med full värme.....men jo det gör jag+ också sockor och då ska jag berätta att jag inte ens har så där överdrivet varmt så svetten sprutar utan helt passligt.Ännu på det så har jag ett varmt och skönt täcke.....så nu förstår ni nog säkert att ingenting är för varmt för mig.....tror att jag till näst tar bastun hemma till mitt sovrum.



Nu skall ni inte tro att jag är lika påpaltad (påklädd) då jag sover hemma .... köpte ju åt oss  för ett tag sedan super härliga Höye täcken och sen finns där ju hemma en som tycker om att värme mig så inte behöver jag frysa där inte..

Har aldrig förstått mig på dom som vill sova i ett iskallt rum eller med fönstret uppe...nej ju mera värme desto skönare.Många säger att dom får så huvudvärk att sova i ett varmt rum...men det lider inte jag av...mår så förbaskat bra av mycket värme.

Nu blir det en varm go natt hälsning till er alla läsare.Hoppas ni alla sover gott oberoende vilken tempertur ni har i rummet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar