onsdag 13 december 2017

Ljuskrona



Idag har det runtom i landet firats Lucia.....både stora och små lucior har fått äran att bära ljuskronan.Det är en fin högtid men tyvärr har det inte blivit av att gå till Åbo domkyrka och se på Åbo lucian på många år.
Minns några gånger jag varit dit så har kyrkan varit så fullproppad av människor så du knappt fått en skymt av lucia med tärnor och vill man ha en bra plats så får du gå dit flera timmar före och sitta på den hårda bänken för att vänta att cermonin skall börja.

I år fick jag faktiskt se Grace eget lucia följe i vår matsal....enterteinment crew hade samlat ihop gäng till ett fint lucia tåg.Hade redan hunnit fara från mässen då min arbetskompis sa att lucia följe var där så jag tog min kamera och fick mig en bild av gänget.

Tack till personalen som spred en fin lucia stämning ombord.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar