torsdag 20 september 2018

Cafe Kropek

 Det ser nog säkert ut som vi inte gör något annat på våra resor än bara äter gott. Men det hör till vårt program att äta gott då vi reser och lovar att i Polen äter man verkligen gott för en liten peng. Själv tycker jag att maten är jätte billig i Gdansk ....men det var en bekant som sa till mig att om man börjar åka mera bort från Gdansk så blir maten ännu billigare.





Det har öppnat ett nytt shopping mall i Gdansk som heter Forum och dit ville jag gå och titta en snabbis och blev verkligen imponerad. Åker ni till Gdansk så se till att ni har tid och gå en sväng till detta shopping mall. Super fint.



Där vill jag någon gång gå och ströva runt med mycket tid...nu hann vi bara sk "skumma " igenom vad som fanns där. Vi var faktiskt och tog oss en fika på ett nytt fräscht cafe som heter Kropek och finns alltså i det nya shopping mallet .

Där fanns det alla möjliga godsaker att välja på... jag tog mig en kaffe och en verkligen söt  ( för söt ) bakelse  och Mikko tog en sallad och en glass.....hör och häpna  hela detta kalas kostade oss  endast 3.90 e....helt otroligt om man tänker på vad en kopp kaffe och tårtbit kostar på ett cafe i Finland.

Så ni alla små gottegrisar som tycker om att ta er en lite sötsak till kaffe....ta vara på chansen om ni är på väg till Gdansk....hittar ni den ena bakelsen smarrigare än den andra.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar