tisdag 11 september 2018

Sägs att barn är ärliga

 Det sägs att barn är oftast ärliga och från barns mun kommer alltid sanningen...ups.
Då ska ni få höra vad min "lillis" Jaromir sa åt mig här idag.


Märkte faktiskt att på denna box står det....age +17 ...hmm tja....vad tycker ni om den saken??

Vi öppnade ett paket som kom från posten för vi hade beställt två figurer åt honom som nu är sk inne. Alltså varför blev man inte leksaksuppfinnare ...ni minns säkert fidget spinner som  (nästan) alla  höll på att snurra med. Den blev en storsäljare men succen var också lika hastigt över.

Ett namn som jag tror aldrig slutar göra succe ....det är Lego. Vi går ofta förbi legohyllorna och dom klarar nog av att hålla sin bränd på top. Jösses hur dom är duktiga att utveckla sig.


Men tillbaka till paketet som kom på posten.....nu är just dessa figurer högt på önskelistan. Det är en massa sk kända serie och filmfigurer i miniatyr och denna leksaks series namn är POP som finns i olika kategorier. Den har säkert funnits ett tag redan men det är nu som Jaromir fick ögonen upp för just denna serie. Han hade Roblox som favorit ett bra tag.

Sen finns det på boxen figurens namn och serienummer.....och Jaromir ville börja med dessa två ...Clownen Pennywise från IT och Ghost face från Scream. Nu ser han verkligen framemot då vi åker till Usa att få shoppa flera figurer till sin samling.

Googla på ordet POP toys så får ni se en massa skojiga figurer i denna serie.

Men nu kommer vi  då till det vad Jaromir sa åt mig då vi satt och studera hans nya, fina figurer.

Han mumlade något för sig själv då vi satt i hans rum och såg på figurerna så jag hörde inte vad han sa.

Så jag frågade att:
- Vad var det du sa ??
Jaromir svarade:
-Jag sa att se på den här Pennywise tänder.
Jag sa:
-Vad är det med hans tänder??
Jaromir svarade glatt:
- DOM ÄR LIKA FÄRG SOM DINA TÄNDER!!





Jag började ju gapskratta och kunde knappt sluta skratta. Jag tänkte att visst tusan är barn ärliga dom.

Såg ett varv till på Pennywise tänder och skratta och sa:
-Visst  är väl mina tänder lite gula men inte fasen är dom så där gula.


Slutet gott allting gott ...Jaromir är i alla fall lycklig över sina nya hyllor som han fick på väggen och nu dessa figurer som kommer att pryda hans hyllor.

Jag skall i något skede limma en led slinga under hyllan så lyser det fint så här i höst mörkret i hans rum.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar