måndag 15 april 2019

Hur gick läkarbesöket??

Har inte så mycket nytt att berätta angående mitt knä annat än att det är så förbannat stort och uppsvullet. Var till läkaren idag och istället för att min arbetsvecka skulle börja ikväll så blev det nu sjukledigt ett tag framåt. Hur skall det gå... jag som inte  klarar av att vara sjuk...jag blir så gott som tokig av att inte göra något. Visst kan jag slappa och lata i några dagar ...men men detta kan ta länge.


             Sitter ute i solen och väntar att taxin skall komma och söka mig.


Dom kunde som sagt inte göra destomera idag då det var så svullet så när svullnaden lagt sig så skall jag på magnet röntgen och sen till en ortoped. Men dom tror att där kan vara ledskador. Nå inom en vecka skall jag nog vara klokare och hoppas att jag skulle komma undan med att inte behöva operera ...men det ser man sen. Går igenom allt bara jag får knä klart till nästa skidsäsong.




Som min kompis Tove skrev....Mest orolig är jag för hur du(racellpupun) ska klara av och vara lite mera still nu då du har kryckor och kan här svara åt er alla som läser detta att det är jävligt svårt. Jag som har tusen järn i elden och hela tiden vill fixa och dona osv så lider... jag lider så otroligt av att inte kunna röra mig som då jag är frisk  och detta är bara början...kan ta ett bra tag ännu innan jag kan skutta runt på två friska ben.

Det var ju nog bland den första frågan som läkaren fick av mig... " behöver jag sitta still och ha benet uppe "....nej sa läkaren jag får  nog röra mig så mycket jag kan med kryckor och ni skulle se hur jag redan hittat den rätta knixen att ta mig fram på kryckor  och också hittat finessen hur jag får prylar med mig från plats A till plats B...inte skall ni tro att Lissu sitter på soffan och rullar tummar.

Vem vet när jag blir så vig på kryckor att jag rentav lär mig nån ny piruett med dom innan det är dags och lämna dom tillbaka...nej nu måste jag nog ta detta på allvar så att jag blir frisk.

Men som sagt jag tar inte någon större stress av detta som hänt för nu är det som det är...humöret är nog riktigt på topp för jag har ju i alla fall go tid nu då jag är sjukledig och planera för har ju hela tiden en massa på gång som går och fixa via data....så inte är det och sörja över att jag måste skutta runt på kryckor.

                               

                                   




Här står mina två livvakter brevid sängen. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar