fredag 12 april 2019

Mycket att se

Nu är vi då hela gänget samlat och dom var också positivt överraskade av Himos och vår fina stuga.Resan för alla gick bra hit...Angelica och Robin kom med egen bil och resten av gänget kom med Onnibus från Åbo så nu har vi då ett veckoslut tillsammans.




Men hur roligt det än är att vara tillsammans så har det också gjort gott för mig att få några dagar helt för mig själv. Jag är en sådan som trivs jätte bra ensam...vet att många absolut inte skulle resa ensam eller ens villa vara ensam i någon stuga. Jag tycker det är riktigt skönt. För visst är det annorlunda att vara 6 st i en stuga jämfört med att vara för sig själv.

Men nu är det inte småbarn jag behöver springa efter och passa mera , ingen som man behöver mata , inget blöj byte osv ...likaså i morron då vi skall åka slalom så vill inte Michelle med och då kan vi helt lugnt lämna henne i stugan ...hon är också en sådan som trivs själv och tycker om att ibland få vara ensam och nuförtiden är det så mycket enklare då det finns mobiler och hon får ju tag på oss direkt om det skulle vara något.


Igår var jag runt och gick omkring och såg på en massa fina stugor och fina slalombackar.

 Det som också är roligt då man reser är att jag faktiskt rör på mig mycket mera  då än hemma. Har så svårt för mig att ta steget och tex gå ut och gå.....jag går ju jätte mycket på jobbet men hemma  blir det inte. Det är så roligt att upptäcka och snusa runt på nya ställen och vädret var så fint igår...idag var det mera mulet. Men jag var också idag ut och gå en lite längre länk. For och såg till dom andra backarna som är öppna och dit vi skall och skida.



Blev nog nästan 5km att gå dit och tillbaka och skönt var det. Då jag kom tillbaka till stugan så for jag och bada bastu och tände eld i öppna spisen och bara njöt av tystnaden innan jag skulle välkomna resten av gänget som kom lite senare idag.


Dom for också och bada bastu då dom kom till stugan och nu börjar det bli ganska tyst för dom har alla haft en lång dag bakom....jobb, skola och resan hit så nu tror jag dom somnar gott.




Jag hör ni läsaren snart skall ni få höra om hur det gick för amatörerna i Himosbacken förutom som sagt Robin som skidat mycket . Sen ännu till hade Mikko varit till grannen i Åbo och lånat snowboard ..han som aldrig ens stått på en sådan ....jag säger bara oh my god  ...vad skall det bli av morron dagen. Kommer verkligen bli cirkus i backen kan jag lova. Hoppas vi alla kommer hem utan några brutna armar eller ben.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar