fredag 26 april 2019

Musik...bra terapi.

 Då allt  för tillfället är så begränsat vad jag kan göra så är musik aldrig fel.....alltså musik är nog som balsam för själen i alla situationer.

Är det sen sorg , sjukdom ,glädje ,trötthet , ilska , lycka  osv så finns det musik som passar alla situationer som nu då det blir för mig att sitta mycket så får jag nog så mycket glädje och kraft av musik....musik är nog en otrolig bra terapi.

Just nu sitter jag och följer med The Voice of Finland finalen och där är verkligen duktiga sångaren. Har inte själv någon favorit av dom 4 som är i finalen utan alla är duktiga och det som är roligt är att dom alla fyra har  sin egen stil.



Själv har jag jätte bred musik smak och just nu för tillfället är det Eurovision som gäller här hemma...nu då jag är sjukskriven så har jag verkligen tid att lyssna igenom alla låtar och är nog snart gått igenom dom 10 ggr om inte kanske 15.

Har mina lappar , mina plus och mina minus , mina ALLA anteckningar som skrivs ner efter varje låt....ja det är heltidsjobb att vara Eurovisions veteran.

Börjar som sagt ha mina storfavoriter...börjar ha en hög som jag gallrat bort ....finns också med en massa bubblaren som jag fört inte alls tyckte om ...

En som hållit sig stark  ända från det att jag första gången gick igenom låtarna var Norge och är fortfarande min storfavorit. Skulle ha jobbat veckan då det är eurovision men då jag nu är sjukledig så får jag se det hemma och visst kommer det att pyntas i  " Lissus kisastudio"  och stämningen kommer verkligen att stiga under eurovisions veckan.

Får se om det bir någon ESC dress i år...i fjol hann jag inte sy den färdig och nu finns tyget och allt färdigt i skåpet men lite svårt med mitt styva ben att börja ställa igång och sy nån dress. Tycker nån om att sy så får ni gärna ta det till uppdrag och sy min årets eurovisions klänning.

Dom gånger jag inte lyssnar på eurovision så lyssnar jag på mycket olika låtar oftast från Spotify....beror kanske lite vilken fiilis jag har ....ibland då jag är lite nåstalgisk så blir det mycket låtar som jag lyssnade på i ungdomen på det ljuva 80 talet , om jag skall på någon speciell konser så blir det att lyssna lyssna mera på just den artisten.

Om allt går som det skall och jag har benet i någorlunda skick så skall jag i början på juni och se på Backstreetboys....så efter eurovisionen är över så kommer det dunka Backstreetboys från högtalaren och kan ju så gott som  alla deras låtar så jag sjunger nog med i varenda en låt.

Älskar att sjunga och sjunger ofta ...vi hade en tid som vi ofta sjöng karaoke här hemma ...men nu har det inte blivit på ett tag.

Men jag hör nog till den gruppen som nog inte kan leva utan musik och som jag skrev i början .....musiken hjälper så otroligt i en massa olika situationer i människans liv.

Om jag ger en vink vad ni kan lyssna på  i morron då dom har lovat en super varm och solig dag så skruva volymen på fullt , sjung med allt vad det går , dansa och känn hur lycklig man blir av denna låt .....sen kan ni fortsätta lyssna på alla era egna favorit låtar hela dagen ute i solskenet.

I morron lovar vi alla varandra att vi glömmer  allt vad som är tråkigt för tillfället och dansar, sjunger och är glada. Jag kommer inte kunna dansa så mycket men kommer att sjunga desto mera.

Så kära läsare låt denna låt dunka från högtalaren i morron....Aquarius / Let the sun shine in.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar