måndag 1 april 2019

"Pissad i ögat"

Som det inte skulle räcka med att skruva klockan till sommartid...nej direkt dagen efter så har vi 1 april och jag  blev på ärlig ren svenska " pissad i ögat"  (lurad)  av min man idag och han hade super roligt.




Han kan han och jag är så dum så jag går ALLTID på hans skämt. I fjol hade han lämnat ett kuvert på bordet där det stod något i stil med  "Till Lissu" ..blev ju super glad och tänkte att det innehöll nån fin överraskning och det fan gjorde det.....en lapp där det stod April April.

Lika idag så gick jag på samma nit....tänk att jag aldrig lär mig hans finurliga humor.
Jag låg i sängen och mornade mig så där lugnt innan jag skulle stiga upp och köra kidzen till skolan....då ropar Mikko ( på finska) ...".Lissu kom och se ...nu är det billigt ....dom säljer biljetter till LA  med Finnair  i augusti för 199 euro"!!!

Ni skulle ha sett mig ...tog inte många minuter så flyger jag upp från sängen och rusar till vardags rummet och säger " Visa, visa...yess nu far vi alla/hela familyn i augusti till Usa"

Då sitter där två glada ansikten ( Jaromir och Mikko) och ropar i kör April April....oh shit ...jag blev lurad!!!

Ni skulle sett hur dom satt och gapskrattade  då jag insåg att jag blev ordentligt lurad.


Själv lurade jag ingen idag fast det nog skulle ha varit roligt att ge ordentligt tillbaka....men får ta igen det i nästa år. Men det slutar nog så att jag glömmer bort hela 1 april och blir ordentligt lurad i nästa år igen.

Gillar ni att lura på 1 april eller hör ni till dom som blir lurade???







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar