torsdag 16 maj 2019

Dags för Semifinal 2

Nu är jag laddad inför semi 2 ....började med bastukväll, listor , har varit genomgång av låtar hela dagen  så nu har jag då mina favoriter färdiga för kvällen..







Oj vad jag älskar denna eurovisionsyra med bra musik , bling bling  , otroliga shower och en massa ivriga eurovisions fans i Tel Aviv. Nu har jag inte sett det live på många år...senast var 2014 i Köpenhamn. Nu när jag ser allt detta så skulle jag bra kunna tänka mig se det nästa år live.

Men som tur att jag inte hade resa inbokat till Israel nu för då skulle jag ha måsta avbokat allt då det gick på skit på min skidresa. Detta är nackdelen med att  älska resa för man måste ju boka en del resor i god tid och mycket hinner hända före resan. Dessa eurovisions resor bokar man nästan ett år före  oftast direkt då man vet i vilken stad det hålls. 




Man måste vara i god tid så att man hittar  boende för hotellen säljs slut direkt , jag bodde senast i Köpenhamn i en lägenhet som jag hittade på Homeaway, liknande  som Airbnb.




Biljetter till hela showen brukar jag boka via eurovisions fan club där jag är medlem sen många år tillbaka . Vi brukar ha möjlighet och köpa 6 st biljetter föt ett bra pris ...detta år till Tel Aviv var faktiskt priset jätte högt på biljetterna. Alla länder har en egen fan club och alla dessa fan clubs får en viss kvot med biljetter att sälja åt landets fans och det brukar nog finnas åt oss alla som vill åka och se. I år vet jag inte hur många fans från den finska fan cluben som är nere i Tel Aviv.

I biljettpaketet som vi får köpa ingår

1 biljett till rehearsal semi 1 
1 biljett till semi 1
1 biljett till rehearsal 2
1 biljett till semi 2
1 biljett till rehearsal Final
1 biljett till  Finalen

så med andra ord är det en vecka full av en massa roliga evenemang, det finns ju en massa program förutom dessa tävlingskvällar. Vi fans har en massa egna program och sen vill man ju lite bekanta sig med staden där festen är.




Har nog haft så roligt på alla mina eurovisioner jag sett live och sen då jag inte ser det live så ordnar jag alltid var jag än befinner mig en Eurovisionsfest....har som sagt firat i min hytt, i stugan , hos kompisar , i Kalifornien ( dom råkade visa i amerikansk tv eurovisionen en gång  då jag var där och det kändes lite konstigt att se eurovisonen mitt på dagen då det är så stor tidskillnad men roligt hade jag ).


Så  på fredag skall jag börja förbereda och pynta inför lördagens final som vi firar här hemma....kommer ju inte kunna dansa och digga som jag brukar i vanliga fall.....men sjunga kan jag nog fast knä är sjukt.

Nu då dessa semifinaler är mitt i veckan så blir det lite sk låg profil då resten av familjen ligger och sover då det är tidig väckning för dom.....men på veckoslutet kommer det  nog vara annan volym på tv:n kan jag lova.

Shit vad jag börjar bli pirrig. Ni kanske funderar om resten av familjen är så här hysterisk som jag...kan svara att nej.....men dom tycker nog det är roligt då jag ställer igång och jag får dom nog hastigt med i stämningen.





Jaromir har  planer att bjuda någon kompis med hit på lördag och fira ...vet inte vad Michelle har för planer. Jag bjöd också in en kompis och finns det nån som vill fira eurovison och inte vill vara ensam så välkommen hem till oss här i Åbo ...hit ryms ni nog med.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar