tisdag 28 maj 2019

Design av mina kidz

Jag bara måste berätta om en så rolig situation idag då min filur Jaromir kom hem från skolan. Det är sådana småsaker som piggar upp min vardag och ger mig goa skratt.

Killen kommer in helt eld och lågor och ropar då jag sitter i vardagsrummet...."mamma nu måste du komma och se vad jag fixat åt Majsa (vår 19 åriga grand old Lady) i slöjden.


Då han prata om slöjd så tänkte jag att han  hamrat ihop något åt vår Majsa.Men han menade syslöjd.





Då jag kommer till hans rum så är han i full färd med att plocka upp sakerna från skolväskan som han sytt åt vår katt.

Jag visste ju inte vart jag skulle se och jag fick ju bita mig i läppen för att inte börja skratta för han var nog så gullig då han stod där och berättade om Majsas saker.






Han hade sytt 4st  "  varma tossor " så att inte Maja behöver frysa  då hon går ut och sen att det inte hörs så mycket då hon går här inne och har lite längre klor (dom är lite långa nu när hon inte vesser så aktivt själv mera)

Läste nånstans att man kan klippa dom själv med en speciell sax. Finns det nån provat klippa kattens naglar själv??

Nå det kanske inte riktigt gick som i Strömsö då Jaromir klädde tossorna på henne för Majsa var nog inte så intresserade att ha dom på sina tassar men det var ju en snäll tanke av Jaromir att hon skulle få det varm om fötterna då hon går ut.


Sen hade han sytt ihop några tygbitar som skall värma ryggen och magen åt Majsa och sen förklara han varför han just valde Kalle Anka bild...jo för att han vet att hon  tycker om Kalle Anka.... för hon ligger alltid breve då han läser Kalle Anka serie tidningar.



Sen förklarade han ännu att man kan sen tvätta dessa tossor i ljummet vatten ifall dom blir smutsiga då hon är ute och går.....vi har henne nuförtiden i band då vi går ut och gå. Då hon är så gammal och döv så hon hör  inte om det råkar komma en bil så därför är det säkrast och ha henne fastkopplad. Sen är det ju egentligen så att man måste ha kattorna fastkopplade.








Jag bara undrar hur många gånger hon vill ha dessa tossor då hon går ut ...men Jaromir gjorde ett jätte fint jobb...vem vet ännu i framtiden i vilka modehus han sitter och designar kläder min lilla Plutt.

Nedanför ser ni vad Michelle har sytt ...en moln dyna som hon har som prydnad på sängen. En gång kom hon hem med ett lite mindre dockhus som hon hade lagat  senaste så hade on lagat en lampa. Hon tycker jätte mycket om att fixa och trixa.

Ibland säger hon att hon skulle villa bli något inom inredning / mode eller fotograf så det skall bli roligt att se i framtiden.









Nedanför Michelles lampa med namnet " Moln" ..inuti finns en led lampa som inte blir varm annar finns det risk att hela lampan står i lågor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar